Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
1
|
Художня
література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
|
|
2
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри
різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності,
втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
(ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
|
|
3
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди
казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні
ознаки. Чарівні, соціально-побутові казки.
|
|
4
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка,
книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин
негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ) Алегорія.
|
|
5
|
Японські народні казки. «Момотаро, або
Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до
природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.
|
|
6
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
Значення фантастичних елементів.
|
|
7
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги
відкриття світу, мужності й людяності в казці.
|
|
8
|
Утілення в
образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
|
9
|
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні
фольклору. Моральні цінності в казках.
|
|
10
|
«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.
|
|
11
|
Позакласне читання №1. Перро Ш. Казки («Синя
борода», «Кіт у чоботях», «Чарівниці», «Химерні бажання»)
|
|
12
|
Олександр
Сергійович Пушкін (1799–1837). Вступ по поеми
«Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у
творчості О. Пушкіна. (Вступ напам’ять).
(ТЛ) Початкові поняття про оригінал і
переклад.
|
|
13-14
|
«Казка про мертву царівну і
сімох богатирів». Система образів. Автор. (ТЛ) Початкове поняття про автора.
|
|
15
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».
|
|
16 – 17
|
Змалювання протистояння щирих людських стосунків
фантастичному світу зла в казці «Снігова королева». (ТЛ) Антитеза.
|
|
18
|
Розвиток мовлення №1(усно). Усний переказ
казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.
|
|
19
|
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Казкові
персонажі, їхня характеристика.
|
|
20
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
|
|
21
|
Еволюція образу головного героя.
|
|
22
|
Контрольна робота№1. Різнорівневі завдання з теми «Вступ», «Казки народів світу».
|
|
23
|
Джон Кітс (1795–1821). «Про коника
та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі
не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш.
|
|
24
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Нічна пісня
подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в
поетичному творі. (Вірш напам’ять).
|
|
25
|
Генріх Гейне (1797–1856). «Задзвени із
глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором
(пісня). (Вірш напам’ять).(ТЛ) Епітет, метафора.
|
|
26
|
Розвиток мовлення №2 (пис.) Твір-опис за картиною А.Пластова «Перший сніг».
|
|
27
|
Виразне читання напам’ять віршів В. Ґете. «Нічна пісня
подорожнього», Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
|
|
28
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Снап». Авторські спостереження за світом
природи. (ТЛ) Пейзаж.
|
|
29
|
Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея.
|
|
30
|
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях
твору.
|
|
31
|
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з
теми «Природа і людина».
|
|
32
|
Позакласне читання №2. Бюрґер Г. і Распе
Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
|
|
Завершення І семестру
|
||
33
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Сойєра».
|
|
34
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
(ТЛ) Початкові поняття про сюжет.
|
|
35
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. (ТЛ) Портрет.
|
|
36
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
|
37
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та
ін.).
|
|
38
|
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна».
|
|
39
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на
життя міста.
|
|
40
|
Полліанна та її друзі.
|
|
41
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
|
|
42
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
|
43
|
Розвиток мовлення (усно) №3. Складання порівняльної
характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).
|
|
44
|
Контрольна робота
№3. Твір-роздум за темою.
|
|
45
|
Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям
Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ) Початкові поняття про фантастику.
|
|
46-
47
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
|
|
48
|
Персонажі, які оточують героїню
|
|
49
|
Особливості художньої мови твору. Організація казки як
гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).
(ТЛ) Поглиблення понять про казку (літературну), повість.
|
|
50
|
Марина Іванівна Цвєтаєва
(1892–1941). «Книги в
червоній палітурці». Чарівний світ літератури й
мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі
образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
|
|
51
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі.
|
|
52
|
Позакласне читання №3. Буличов К. Цикл «Аліса»
(1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
|
|
53
|
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з теми «Сила творчої уяви».
|
|
54
|
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.
|
|
55 – 57
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
|
58
|
Доброта і щирість головного героя.
|
|
59
|
Розвиток мовлення №4 (пис.). Твір-фантазія «Про що мої мрії»
|
|
60
|
Туве Янсон (1914–2001). «Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.
|
|
61
|
Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості,
сімейних цінностей.
|
|
62
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість
художнього світу твору.
|
|
63
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й
фантазії.
|
|
64
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
|
65
|
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для
розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
|
|
66
|
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з
теми «Сучасна література. У колі добрих героїв».
|
|
67
|
Позакласне читання №4. Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
|
|
7. Підсумки (2 години)
|
||
68
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
69
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
70
|
Література на літо.
|
- О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
- Й. В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього».
- Г. Гейне. «Задзвени із глибини…».
Комментариев нет:
Отправить комментарий