Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 5 клас

Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу


1

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
(ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
3

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. Чарівні, соціально-побутові казки.
4

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ) Алегорія.
5

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.
6

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
7

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
8

 Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
9

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.
10

«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.
11

Позакласне читання №1. Перро Ш. Казки («Синя борода», «Кіт у чоботях», «Чарівниці», «Химерні бажання»)
12

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (Вступ напам’ять).
(ТЛ) Початкові поняття про оригінал і переклад.
13-14

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. (ТЛ) Початкове поняття про автора.
15

Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Снігова королева».
16 – 17

Змалювання протистояння щирих людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева». (ТЛ) Антитеза.
18

Розвиток мовлення №1(усно). Усний переказ казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.
19

Оскар Уайльд (18541900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
20

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
21

Еволюція образу головного героя.
22

Контрольна робота№1. Різнорівневі завдання  з теми «Вступ», «Казки народів світу».
23

Джон Кітс (17951821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш.
24

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (Вірш напам’ять).
25

Генріх Гейне (17971856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня). (Вірш напам’ять).(ТЛ) Епітет, метафора.
26

Розвиток мовлення №2 (пис.) Твір-опис за картиною А.Пластова «Перший сніг».
27

Виразне читання напам’ять віршів В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього», Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
28

Ернест Сетон-Томпсон (18601946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. (ТЛ) Пейзаж.
29

Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея.
30

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.
31

Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з теми «Природа і людина».
32

Позакласне читання №2. Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
Завершення І семестру
33

Марк Твен (18351910). «Пригоди Тома Сойєра».
34

Світ дорослих і світ дітей у повісті.
(ТЛ) Початкові поняття про сюжет.
35

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. (ТЛ) Портрет.
36

Ставлення автора до своїх героїв.
37

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
38

Елеанор Портер (18681920). «Полліанна».
39

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
40

Полліанна та її друзі.
41

Художні засоби розкриття образу Полліанни.
42

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
43

Розвиток мовлення (усно) №3. Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).
44

Контрольна робота №3. Твір-роздум за темою.
45

Льюїс Керролл (18321898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ) Початкові поняття про фантастику.
46-
47

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
48

Персонажі, які оточують героїню
49

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  
(ТЛ) Поглиблення понять про казку (літературну), повість.
50

Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
51

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
52

Позакласне читання №3. Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
53

Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання  з теми «Сила творчої уяви».
54

Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.
55 – 57

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
58

Доброта і щирість головного героя.
59

Розвиток мовлення №4 (пис.). Твір-фантазія «Про що мої мрії»
60

Туве Янсон (19142001). «Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.
61

Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
62

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.
63

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
64

Реальне і фантастичне у творі.
65

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
66

Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв».
67

Позакласне читання №4. Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
7. Підсумки (2 години)
68

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
70

Література на літо.

  • О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
  • Й. В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього».
  • Г. Гейне. «Задзвени із глибини…».

Комментариев нет:

Отправить комментарий