суббота, 10 декабря 2016 г.

Контрольна робота №3. 8 клас (До підручника О.М.Ніколенко) СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Контрольна робота №3. 8 клас (До підручника О.М.Ніколенко) 
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
І варіант
     Завдання низького рівня (1 – 6) мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть

 правильну відповідь і запишіть її в зошит. (6*0.5=3 бали)
1.     Період Середньовіччя охоплює приблизно…
А)  IIIXІІІ ст.; б) ІV –  XV ст.; в) VXІІ ст.;    г) XXІV ст.
2. У літературі доби Середньовіччя утворилося два протилежні напрями:
А) античний і гуманістичний; б) християнський і мусульманський;
в) філософський і теоцентричний; г) клерикальний і світський.
3. Допомагай іншим досягти того, чого б ти й сам хотів досягти; чого не бажаєш собі, не роби того й іншим – це моральні принципи
А) даосизму; б) буддизму; в) конфуціанства; г) християнства.
4. Персько-таджицьку лірику доби Середньовіччя представляють такі поети, як…
А) Нізамі Гянджеві, Фірдоусі, Сааді; б) Лі Бо, Данте, Рудакі; в) Омар Хайям, Ду Фу, Шота Руставелі; г) Алішер Навої, Лі Бо, Омар Хайям.
5. Прикладом середньовічного європейського героїчного епосу є…
А) «Пісня про хліб і шовк; б) «Пісня про Нібелунгів»; в) «Іліада».
6. Який твір письменник Дж.Боккаччо назвав «божественним»?
А) «Рубайят» О.Хайяма; б) «Шахнаме» Фірдоусі; в) «Комедія» Данте; г) «Лейла і Меджнун» Нізамі.

      Завдання середнього рівня(7 – 9) передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит. (3*1=3 бали)
      Встановіть відповідність.
Твір
Автор
Тема
Образи-символи
1 Сосна біля південної галереї
А Омар Хайям
А уславлення мирної праці
А серце, зітхання, усмішка
2 В своїх очах вона несе Кохання…
Б Ду Фу
Б краси природи
Б гілля, вітер, надхмарна вись
3 Пісня про хліб і шовк
В Данте
В пошуку вищого сенсу буття
В сонце, жінка, вода

Г Лі Бо
Г оспівування краси високого почуття
Г лати, селянин, рідна земля

    Завдання достатнього рівня(10 – 11) відкритої форми. (2*1.5=3бали)
    10. Доведіть, що «Пісня про Роланда» – середньовічний  героїчний епос.
    11. Охарактеризуйте образи ліричного героя та його коханої в сонеті «В своїх очах вона несе Кохання…».  Вкажіть автора твору.

Високий рівень. (3 бали)
     Пояснити одне з висловлювань(за власним вибором).
1)    «Для всіх і кожного – удосконалення своєї особи є корінням»(Конфуцій).
2)    «Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!
Як ти захочеш, так воно мине»(Омар Хайям)
3)    У Старому Заповіті Біблії є такі слова: «Прийде час, коли народи перекують мечі на рала, а списи на серпи й не будуть більше вчитися воювати». Що спільного між «Піснею про хліб і шовк» і цим біблійним виразом?

ІІ варіант

     Завдання низького рівня (1 – 6) мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит. (6*0.5=3 бали)

1.Художня література доби Середньовіччя розвивалася в умовах утвердження…
А) гуманізму; б) античного ідеалу; в) феодальних відносин; г) толерантного ставлення до людини.
2. Усесвітньо відомими стали імена таких середньовічних митців, як…
А) Лі Бо, Анакреонт, Данте; б) Ду Фу, Рудакі, Федр; в) Лі Бо, Овідій, Ду Фу;
г) Омар Хайям, Хафіз, Ду Фу.
3. Людина й природа сприймаються як єдине ціле у…
А) даосизмі; б) буддизмі; в) конфуціанстві; г) християнстві.
4. Основні жанри китайської лірики доби Середньовіччя…
А) ЖІ й ЧИ; б) ШІ й ЦИ; в) ЖИ й ЦІ; г) ШІ й ЧІ.
5. Прикладом середньовічного європейського героїчного епосу є…
А) роман про Айвенго; б) роман про Дон Кіхота; в) роман про Трістана й Ізольду; г) роман про Ромео і Джульєтту.
6. Про кого І.Франко писав: він «був соном свого часу і жив одним життям і дихав одним повітрям»? Про…
А) О.Хайяма; б) Ду Фу; в) Лі Бо; г) Данте.

      Завдання середнього рівня(7 – 9) передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит. (3*1=3 бали)

      Встановіть відповідність.
Твір
Автор
Тема
Образи-символи
1 Печаль на яшмовому ганку
А Данте
А людського життя
А сигнальні вогнища, густі дерева й трави, біле волосся
2 Весняний краєвид
Б Омар Хайям
Б краси природи
Б холодна роса, осінній місяць, тиха вода
3 Якби мені до рук – скрижалі Долі…
В Ду Фу
В туги й самотності
В бузок, лелеки, гори

Г Лі Бо
Г зв’язку власної долі з долею батьківщини
Г власна воля, смуток, небеса

      Завдання достатнього рівня(10 – 11) відкритої форми. (2*1.5=3бали)

10. Доведіть, що образ Роланда є втіленням ідеалу середньовічного героя-лицаря.
11. Ознаки яких двох епох поєдналися у творчості Данте? В чому це проявилося?

Високий рівень. (3 бали)

     Пояснити одне з висловлювань(за власним вибором).
4)    «Для всіх і кожного – удосконалення своєї особи є корінням»(Конфуцій).
5)    «Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!
Як ти захочеш, так воно мине»(Омар Хайям)
6)    У Старому Заповіті Біблії є такі слова: «Прийде час, коли народи перекують мечі на рала, а списи на серпи й не будуть більше вчитися воювати». Що спільного між «Піснею про хліб і шовк» і цим біблійним виразом?

Відповідь.
І варіант: 1 – б, 2 –  г, 3 – в, 4 – а, 5 – б, 6 – в.
                  (7 – 9): 1 – Г, В, Б; 2 – В, Г, А; 3 – Б, А, Г.
ІІ варіант: 1 – в, 2 – г, 3 – а, 4 – б, 5 – в, 6 – г.

                   (7 – 9): 1 – Г, В, Б; 2 – В, Г, А; 3 – Б, А, Г.

5 комментариев: