понедельник, 8 февраля 2016 г.

Зарубіжна література. 6 кл. Контрольна робота №6. "Сучасна література"

Т е м а   у р о к у. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. 

    М е т а   у р о к у: перевірити знання, уміння й навички учнів з теми «Сучасна література. Зростанні і взаємини зі
світом»; розвивати вміння виконувати тести різних рівнів(відкритого й закритого типів), а також вміння вирішувати  комплексні компетентнісно зорієнтовані задачі; виховувати читача, який  поціновує сучасну дитячу літературу.

    О б л а д н а н н я: завдання для виконання контрольної роботи.

    Т и п   у р о к у: урок контролю ЗУН.

Х і д   у р о к у

    І. Мотивація навчальної діяльності.

  • Оголошення теми, завдань уроку.
  • Повідомлення  критеріїв оцінювання.

   ІІ. Застосування знань, умінь, навичок.

  • Виконання учнями завдань.

        Початковий рівень (1 – 4*0, 5=2 бали; 5 – 1 бал; разом – 3 бали)

1.Розділ «Сучасна література» представлений іменами письменників…

      А) Р.Бредбері, М.Енде, К.Нестлінгер;   б) А.Ліндгрен, М.Енде, Р.Шеклі;

      В) К.Нестлінгер, М.Енде, А.Ліндгрен;  г) К.Нестлінгер, Дж.Родарі, М.Енде.

    2. Хто з письменників розповів історію про незвичайного хлопчика і його становлення у світі?

    А) Р.Бредбері; б) М.Енде; в) К.Нестлінгер; г) А.Ліндгрен.

    3. Який з вивчених творів за жанром є фантастичним романом?

    А) «Міо, Мій Міо»; б) «Брати Лев’яче Серце»; в) «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»; г) «Конрад, або Дитина з бляшанки».

    4. У творах якого митця розкривається тема перемоги добра над злом?

    А) А.Ліндгрен; б) М.Енде; в) К.Нестлінгер; г) Е.Е.Шмітт.

    5. Виконайте комплексну компетентнісно зорієнтовану задачу.

    Х а р а к т е р и с т и к а   з а в д а н н я. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом.  

    К о м п е т е н т н і с т ь: інформаційно-комунікаційна.

   А с п е к т: пошук інформації.

  • До уроку ви отримали завдання: знайти в Інтернеті сайти українських бібліотек і поцікавитися, яка інформація там розміщена. Виберіть із запропонованого переліку бібліотеку, в якій ви знайдете найбільше інформації про дитячу літературу. Відповідь запишіть у зошит.

    А) Малорублівська сільська бібліотека;    б) Полтавська обласна бібліотека;

    В) Котелевська районна бібліотека;          г) Національна бібліотека. 

    І н с т р у м е н т   п е р е в і р к и: ключ.

    К р и т е р і ї   о ц і н ю в а н н я: г – 1 бал, інші варіанти відповіді – 0 балів.   

Середній рівень (1: 4*0,5=2 бали; 2 і 3*1=1 бал(на вибір); разом – 3 бали)

1.Закінчіть речення.

     А) різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових сюжетів, образів, мотивів – це…(фентезі);

      Б) різновид роману, у якому фантастичні елементи є провідними й виявляються в сюжетах, образах, часі, просторі – це…(фантастичний роман);

     В) різновид повісті, де значну увагу приділено розкриттю світу персонажу, його переживань, мрій, сподівань, настроїв – це… (психологічна повість);

    Г) художній твір, у якому поєднуються ознаки повісті й казки – це…(повість-казка).

    2. Встановіть відповідність між літературними героями і їх авторами.

    А Джим Ґудзик                                 1 А.Ліндгрен

     Б Карл і Юнатан                               2 К.Нестлінгер

     В Конрад                                            3 Дж.Роллінг

     Г Буссе                                                4 М.Енде

                                                                  5 А.Ліндгрен

    Відповідь. А – 4, Б – 1(5), В – 2, Г – 5(1).

   3. Виконайте комплексну компетентнісно зорієнтовану задачу.

   Х а р а к т е р и с т и к а   з а в д а н н я. М.Енде. Фантастична країна Усландія та її мешканці.

   К о м п е т е н т н і с т ь: соціальна.

   А с п е к т: оброблення інформації.

   Стимул. Анастасія після прочитання роману М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» висловила думку, що в ньому все вигадане, казкове, фантастичне. Альвіна  не погодилася. Вона стверджувала, що фантастичний світ М.Енде поглиблює наші уявлення про реальність. А як думаєте ви? Допоможіть дівчаткам вирішити проблему.

     Джерело   формулювання. Для цього прочитайте уривок із повісті і дайте відповідь на питання: що реалістичного в описуваному автором?

    Задачне формулювання. Свої міркування запишіть одним реченням.

    Т е к с т.

  • Бачиш-но, - мовив король спокійно, - Недогадія – невеличка країна; навіть надто маленька, порівняно з іншими країнами й континентами, скажімо, німеччиною, Африкою чи Китаєм. Королеві, паротягові, машиністові паротяга й двом підданим місця, звісно, вистачить. Але варто з’явитися ще одному підданому…
  • Але ж це тільки половина підданого, - зауважив Лукас.
  • Отож, отож, - відказав заклопотаний король. – та чи надовго? День у день хлопець росте. Я маю думати про майбутнє нашої країни, бо я ж – король. Недалеко той день, коли Джим Ґудзик стане повноправним підданим. І тоді хлопцеві закортить збудувати власний дім.
    І н с т р у м е н т   п е р е в і р к и: змодельована відповідь.
    К р и т е р і ї   о ц і н ю в а н н я:
        1 бал – учень робить висновок, що вигадані країни порівнюються з Німеччиною, Африкою, Китаєм, автор зазначає їх географічні координати, описує державний устрій, політику, транспорт, освіту, порушує соціальні проблеми(збільшення населення – проблема території, житла тощо);
    0 балів – завдання не виконано або виконано неправильно.
    Достатній рівень (1*0,5= 0,5 бала; 2*1= 2 бали; 3*1,5=1,5бала; разом – 3 бали)

1.Встановіть відповідність між героями роману М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» і тим, що снилося кожному із них напередодні від’їзду з Драконового міста.

А ескімос                                    1 дідусь, вождь Білий Орел

Б голландка                                2 тато

В Лі Ши                                         3 тюльпанові поля

Г індіанець                                  4 будинок із снігу

                                                       5 будинок пані Штоцкер

Відповідь. А – 4, Б – 3, В – 2, Г – 1.

2.Опишіть Драконове місто (за романом М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»). Висловіть своє ставлення до описуваного. Чи спостерігали ви щось подібне у реальному житті?

3. Дайте відповідь на питання «Чи треба вчитися дітям в школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до порушеної проблеми?

Високий рівень (3 бали; завдання на вибір).

  • Напишіть листа письменниці А.Ліндгрен, як це роблять діти усього світу. Її адреса – країна Нангіяла.
  • Виконайте комплексну компетентнісно зорієнтовану задачу.

Х а р а к т е р и с т и к а   з а в д а н н я. К.Нестлінгер. Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.          

     К о м п е т е н т н і с т ь: комунікативна.

     А с п е к т: письмова комунікація (твір-мініатюра).

    Стимул. Тетянка стверджує, що людина має бути ідеальною, а Маринка переконана, що людина має бути індивідуальною. А як думаєте ви?

    Задачне формулювання. Запишіть свої міркування у формі твору-роздуму (5 – 6 речень).

     І н с т р у м е н т   п е р е в і р к и: аналітична шкала.

    Учень

  • створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації;
  • повно, вичерпно висвітлює тему;
  • добирає переконливі аргументи на користь своєї позиції;
  • використовує набуту з різних джерел інформацію для розв’язання поставленої проблеми;
  • робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та різноманітністю, стилістичною довершеністю.

    К р и т е р і ї   о ц і н ю в а н н я: «так» – 3 бали; «не завжди» – 2 бали; «іноді» – 1 бал; «ні» – 0 балів.



   Д о м а ш н є   з а в д а н н я. Повторити вивчене протягом ІІ семестру.

1 комментарий: