Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 7 клас

Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу


1-2

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.


3

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». (ТЛ) Билина, гіпербола.
4

Розвиток мовлення №1(усно). Твір-розповідь з елементами опису за картиною В.Васнецова «Три богатирі».
5

Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.
6

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна).
7

«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові.
8

Образ народного захисника Робіна Гуда.
9

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
10

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
11

Символічні образи, елементи фольклору у творі.
12

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ.
13

Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».
14

Розвиток мовлення №2 (пис.). Відгук на літературну баладу.
15

Контрольна робота №1. Виконання різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».

16

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
(ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман).
17

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
(ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір.
18

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
19

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
20

Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте». А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд».
21

Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…».
22

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
(ТЛ) Види й функції пейзажу у творі.
23

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
24

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
25

Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»
26

Контрольна робота №2. Твір на літературну тему.


27

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
28

Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
29

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей.
30

Редьярд Кіплінг (18651936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).
31

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). (Вірш напам’ять).
32

Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми «Духовне випробування людини».


Завершення І семестру


33

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.
34

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила».
(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.
35

Основний конфлікт твору (Каперна мрія).
36

Ассоль і Грей.
37

Символіка образу пурпурових вітрил.
38

Поєднання реального і фантастичного в повісті.
39

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»),
Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»).
(Вірш напам’ять за власним вибором)
40

К. М. Симонов («Жди мене…». (Вірш напам’ять)) та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.
41

Розвиток мовлення №2(пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору.
42

Виразне читання віршів напам’ять.
43

Контрольна робота №4. Твір на літературну тему.


44

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (18091849) засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
45

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
46

Артур Конан Дойл (18591930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».
47

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
48

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

7. Світова новела (6 годин)
49

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки. О. Генрі (18621910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (ТЛ) Новела.
50

 Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
51

Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.
52

Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»
53

Видатний англійський фантаст Герберт  Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору.
54

Рюноске Акутаґава (18921927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела та її різновиди.
55

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
56

Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса, Р.Акутагави за темою).
57

Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з тем «Літературний детектив», «Світова новела».


58

Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
59

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.
60

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
61

Діана Вінн Джонс (19342011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
62

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
63

Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Резервні години.
64

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. (ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
65

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.
66

Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах»
67

Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання  з теми «Сучасна література. Я і світ».


68

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
70

Література на літо

  • Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»,
  • К. Симонов «Жди мене…»).
  • Кіплінг «Якщо…»

Комментариев нет:

Отправить комментарий