Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
|
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
||
|
|
|
|||
|
1-2
|
|
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка
художнього перекладу. Переклад і переспів.
(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.
|
||
|
|
|
|||
|
3
|
|
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської
Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). «Ілля
Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і
художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». (ТЛ) Билина,
гіпербола.
|
||
|
4
|
|
Розвиток мовлення №1(усно). Твір-розповідь з елементами опису за картиною
В.Васнецова «Три богатирі».
|
||
|
5
|
|
Утілення людських чеснот в образах героїв билин.
Елементи фольклору.
|
||
|
6
|
|
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні
ознаки балади.
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». (ТЛ) Балада (фольклорна і
літературна).
|
||
|
7
|
|
«Як Робін Гуд став
розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї
свободи і служіння народові.
|
||
|
8
|
|
Образ народного захисника Робіна Гуда.
|
||
|
9
|
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх
Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування
головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага,
людська гідність.
|
||
|
10
|
|
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь».
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
|
||
|
11
|
|
Символічні образи, елементи фольклору у творі.
|
||
|
12
|
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада
про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король,
свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в
захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ.
|
||
|
13
|
|
Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».
|
||
|
14
|
|
Розвиток мовлення №2 (пис.). Відгук на літературну баладу.
|
||
|
15
|
|
Контрольна робота №1. Виконання
різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».
|
||
|
|
||||
|
16
|
|
Вальтер Скотт (1771–1832).
«Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
(ТЛ)
Поглиблення понять про роман(історичний роман).
|
||
|
17
|
|
Історичний колорит твору та засоби його створення.
Динаміка сюжету і гумор.
(ТЛ) Початкові
поняття про художній час, художній простір.
|
||
|
18
|
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю
і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа,
Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
|
||
|
19
|
|
Утілення
в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
|
||
|
20
|
|
Друга
світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з
різних боків Європи. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня
про солдатів з Вестерплятте». А. Марґул-Шпербер. «Про
назву концтабору Бухенвальд».
|
||
|
21
|
|
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…».
|
||
|
22
|
|
Василь Володимирович Биков
(1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
(ТЛ) Види й
функції пейзажу у творі.
|
||
|
23
|
|
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили
дружби й кохання світу насильства.
|
||
|
24
|
|
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору,
риси жанру балади в ньому.
|
||
|
25
|
|
Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»
|
||
|
26
|
|
Контрольна
робота №2. Твір на літературну тему.
|
||
|
|
|
|||
|
27
|
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній
дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви
оповідання.
|
||
|
28
|
|
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею
життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
|
||
|
29
|
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.
Утвердження сімейних цінностей.
|
||
|
30
|
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р.
Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних
героїв (Камаль, Полковничий син).
|
||
|
31
|
|
Проблема духовного
випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…».
Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
(людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати
вірність моральним принципам). (Вірш напам’ять).
|
||
|
32
|
|
Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми «Духовне
випробування людини».
|
||
|
|
|
Завершення І семестру
|
||
|
|
|
|||
|
33
|
|
Олександр Сергійович Пушкін
(1799–1837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення
ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські
спогади й роздуми у творі. (ТЛ)
Поглиблення понять про вірш, образ автора.
|
||
|
34
|
|
Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові
вітрила».
(ТЛ)
Поглиблення поняття про повість.
|
||
|
35
|
|
Основний конфлікт твору (Каперна — мрія).
|
||
|
36
|
|
Ассоль і Грей.
|
||
|
37
|
|
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
||
|
38
|
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
||
|
39
|
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р.
Бернс («Любов»),
Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»).
(Вірш напам’ять
за власним вибором)
|
||
|
40
|
|
К. М. Симонов («Жди
мене…». (Вірш напам’ять)) та
інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття,
розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш,
образ автора.
|
||
|
41
|
|
Розвиток мовлення №2(пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору.
|
||
|
42
|
|
Виразне читання віршів напам’ять.
|
||
|
43
|
|
Контрольна робота №4. Твір на
літературну тему.
|
||
|
|
|
|||
|
44
|
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру.
Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809–1849) — засновник
жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
(ТЛ) Оповідач
і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
|
||
|
45
|
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у
розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення
емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна,
Джупітера, оповідача.
|
||
|
46
|
|
Артур Конан Дойл (1859–1930) — відомий
автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Іронічне
зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».
|
||
|
47
|
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання
сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява
стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
||
|
48
|
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса,
утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон
як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери
таємничості.
|
||
|
|
7. Світова
новела (6 годин)
|
|||
|
49
|
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки. О.
Генрі (1862–1910) – майстер новели. Моральні цінності в
новелі «Дари волхвів». Біблійні
мотиви у творі, художні деталі. (ТЛ) Новела.
|
||
|
50
|
|
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра
здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана
(непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
|
||
|
51
|
|
Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості
художньої мови новели, розповідач.
|
||
|
52
|
|
Позакласне
читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»
|
||
|
53
|
|
Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс.
Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна
крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору
(батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
(ТЛ)
Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору.
|
||
|
54
|
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у
новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела та
її різновиди.
|
||
|
55
|
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи
новели (Будда, Кандата).
|
||
|
56
|
|
Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних
зворотів, що виражають головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса,
Р.Акутагави за темою).
|
||
|
57
|
|
Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з тем «Літературний детектив»,
«Світова новела».
|
||
|
|
|
|||
|
58
|
|
Айзек Азімов (1920–1992).
«Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
|
||
|
59
|
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації
людини.
|
||
|
60
|
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення
людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності
мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
|
||
|
61
|
|
Діана Вінн Джонс (1934–2011).
«Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман,
повість, фентезі.
|
||
|
62
|
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
||
|
63
|
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі.
|
||
|
Резервні
години.
|
||||
|
64
|
|
Корнелія Функе (нар. 1958).
«Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. (ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в
оцінці творів масового мистецтва.
|
||
|
65
|
|
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди
й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.
|
||
|
66
|
|
Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах»
|
||
|
67
|
|
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Я і світ».
|
||
|
|
|
|||
|
68
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
||
|
69
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
||
|
70
|
|
Література на літо
|
||
- Р.
Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»,
- К.
Симонов «Жди мене…»).
- Кіплінг
«Якщо…»

Комментариев нет:
Отправить комментарий