Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 години.
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
1
|
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика,
драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ) Рід літератури, епос, лірика,
драма.
|
2
|
|
Літературний процес. Основні літературні епохи,
напрями, течії, специфіка їхнього
розвитку в різних країнах. (ТЛ) Початкові поняття про літературний напрям, літературну течію.
|
3
|
|
Загальнокультурне значення священних книг народів
світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій,
етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської
словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги,
герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.
(ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ.
|
4
|
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з
історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.
|
5
|
|
Ключові ідеї та образи Старого і Нового
Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).
|
6
|
|
Новий Заповіт (Євангеліє —
2–3 розділи).
|
7
|
|
Морально-філософський зміст
біблійних сюжетів і образів.
|
8
|
|
Розвиток
мовлення(усно)№1. Твір-опис за картиною на біблійні сюжети.
|
9
|
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних
сфер людського життя.
|
10
|
|
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем
«Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури».
|
11
|
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри
античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в
Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії
тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу,
героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).
|
12
|
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна
основа героїчного епосу. Міфи
троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення
історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній
гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та
ін.).
|
13
|
|
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. «Іліада»
(огляд). Міфологічна основа гомерівського епосу.
(ТЛ) Героїчний епос, віршовий
розмір (гекзаметр, пентаметр).
|
14
|
|
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22,
вірші140–410). Образи Ахілла і
Гектора. Порівняльна характеристика образів.
|
15
|
|
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші
470–670). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
|
16
|
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до
н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії.
Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо (VII–VI ст.
до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у
вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її
почуттів і переживань. (ТЛ) Елегія.
|
17
|
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному
суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія.
Есхіл (бл. 525–бл. 456
рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку
європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії
«Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї
служіння, самопожертви, свободи.
(ТЛ) Трагедія.
|
18
|
|
Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.).
«Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з
гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження
величі держави.
|
19
|
|
Образ Енея та його значення в композиції твору.
|
20
|
|
Квінт Горацій Флакк
(65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник
стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як
символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. (ТЛ)
Ода.
|
21
|
|
Позакласне читання
№1. Тема поета і поезії у світовій літературі(Горацій – Жуковський – Пушкін
– Рильський).
|
22
|
|
Публій Овідій Назон
(43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета.
Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози»
(огляд). Конфлікт митця з владою,
трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ
відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу
«Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.
|
23
|
|
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з
теми «Античність».
|
24
|
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії
європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і
культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на
Заході й Сході.
|
25
|
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі
Бо (701–762). «Печаль на яшмовому
ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної
галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його
світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і
духовного життя.
|
26
|
|
Ду Фу (712–770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі
описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною
реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного
героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про
батьківщину.
|
27
|
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні
представники. Омар Хайям
(бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.(ТЛ)
Рубаї (2 – 3 рубаї напам’ять за власним вибором)
|
28
|
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне
розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична
основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні
ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.).
Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).
|
29
|
|
Розвиток мовлення № 2(пис.). Порівняння
персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд — Ганелон, Карл — Ганелон).
|
30
|
|
Аліг’єрі Данте
(1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе
кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до
Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11
Данте краси високого почуття кохання. (ТЛ) Сонет.
|
31
|
|
Позакласне читання №2. Рудакі. Газелі, рубаї,
бейти.
|
32
|
|
Контрольна робота №3. Твір на літературну
тему («…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!»(Омар Хайям) або «За
що можна «…й кров пролити, трупом впасти»?»(за «Піснею про Роланда»)
|
Завершення І семестру
|
||
33
|
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної культури і літератури.
|
34
|
|
Франческо Петрарка
(1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки.
Образ ліричного героя та героїні. (Сонет
напам’ять за власним вибором).
|
35
|
|
Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф.
Петрарки. (ТЛ) Поглиблення
поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб.
|
36
|
|
Вільям Шекспір
(1564–1616). Виняткова роль
В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового
мистецтва. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра –
кохання до Смаглявої леді, дружба. (Сонет
напам’ять за власним вибором).
|
37
|
|
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи,
змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів
В. Шекспіра.
|
38
|
|
Розвиток мовлення
№3 (пис.). Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра,
художніх засобів створення жіночих
образів.
|
39
|
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. (ТЛ) Поглиблення поняття про трагедію.
|
40
|
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і
Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних
героїв, їхня еволюція). (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ.
|
41
|
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
|
42
|
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її
популярність серед різних поколінь.
|
43
|
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману,
його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету
і композиції твору. (ТЛ) Поглиблення
поняття про роман.
|
44
|
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної
дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство».
|
45
|
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено
високу мрію і прагматизм. (ТЛ) Поглиблення поняття про
вічний образ.
|
46
|
|
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного
епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта
філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність
вічних образів.
|
47
|
|
Контрольна робота
№4. Різнорівневі завдання з теми «Відродження».
|
48
|
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
|
49
|
|
Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (1572–1631). «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя.
Символіка. Поетична мова.
(ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський).
|
50
|
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму.
Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
|
51
|
|
Мольєр (1622–1673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє
новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове
театральне мистецтво.
(ТЛ) Cатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор,
іронію.
|
52
|
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його
загальнолюдське значення.
|
53
|
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф
Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).
|
54
|
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
|
55
|
|
Розвиток мовлення(усно) №4. Складання
рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізаця уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич».
|
56
|
|
Позакласне читання №3. Бунін І. О. «Красуня»
|
56
|
|
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Бароко і класицизм».
|
7. Література XX–XXI СТ. У пошуках
себе і високого польоту (6 годин)
|
||
57
|
|
Антуан де
Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські
взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». (ТЛ) Притча.
|
58
|
|
Художні образи.
|
59
|
|
Філософський зміст твору.
|
60
|
|
Річард Бах (нар. 1936).
«Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора
людського буття.
(ТЛ) Поглиблення понять про метафору.
|
61
|
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки
Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
|
62
|
|
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі.
(ТЛ) Поглиблення понять про алегорію.
|
Резервні години.
|
||
63
|
|
Барбара
Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини.
|
64
|
|
Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі.
|
65
|
|
М.Аромштам. «Коли
відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на
один світ.
|
66
|
|
Моральні проблеми
та їхнє осмислення у творі.
|
67
|
|
Контрольна робота №6. Твір на літературну тему.
|
68
|
|
Позакласне читання №4. Парр М. «Вафельне серце» або Старк У. Маленька книга про любов
|
8. Підсумки (2 години)
|
||
69-70
|
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
|
Для
вивчення напам’ять
- Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)
- Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)
- В. Шекспір (сонет за вибором учнів)
Комментариев нет:
Отправить комментарий