6 клас

ПЕРШИЙ СЕМЕСТР

п/п
Зміст навчального матеріалу
Кількість
годин
Дата
проведення
1.
ВСТУП
Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. ТЛ. Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
1

2.
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
Міфологічний світогляд давніх людей: відображення єдності людини і природи. Міфологія Давньої Індії. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. ТЛ. Поняття про міф та міфологію. Основні тематичні групи міфів.
1

3.
Світова гармонія та боротьба добра зі злом у міфології Стародавнього Єгипту. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет(1-2 за вибором).
ТЛ. Поняття про мотив.
1

4.
Героїчні міфи Давньої Греції. Міф про Прометея. ТЛ. Поглиблення поняття про образ(міфологічний образ).
2

5.
Міфи про Геракла(1-2 за вибором). Причини надзвичайної популярності образу Геракла.
1

6.
Популярні міфологічні образи: Дедал та Ікар, Нарцис. Різні життєві позиції героїв давньогрецьких міфів.
1

7.
Сила почуттів популярних міфологічних образів: Орфея і Еврідіки, Пігмаліона і Галатеї. Відображення у міфах ролі мистецтва у людському житті.
1

8.
ПЧ №1. Урок-вікторина за самостійно прочитаними міфами.
1

9.
РМ№1(усно). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений герой міфів»
1

10.
МУДРІСТЬ БАЙКИ
Жанрові ознаки байки, її особливості. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашка й Цикада»(2-3 за вибором).
1

11.
Художні особливості байок Езопа: поєднання конкретного і загального, мораль – відображення народної мудрості. ТЛ. Байка, езопова мова. Поглиблення поняття про алегорію.
1

12-13
І.А.Крилов(1769-1844). «Квартет». «Бабка й Муравель». «Вовк і Ягня»(1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І.Крилова. яскравість алегоричних образів.
2

14.
Виразне читання байки, словесне ілюстрування, створення власної байки тощо.
1

15.
КР№1. Виконання різнорівневих тестових завдань.
1

16.
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
Жуль Верн(1828-1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі. ТЛ. Поглиблення поняття про роман(пригодницький роман). Композиція.
1

17.
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Друзі Діка Сенда.
1

18.
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
1

19.
Художні особливості твору, описи природи у романі.
1

20.
РМ№2.(пис.). Лист літературному герою.
1

21.
ПЧ№2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
1

22.
КР№2. Усний твір-характеристика персонажа.
1

23.
Ч.Діккенс(1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя.
1

24.
Сюжет і композиція повісті.
1

25.
Динаміка образу Скруджа. Причини деградації особистості Скруджа та його переродження.
1

26.
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору(казки, пісні).
1

27.
М.В.Гоголь(1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції.
1

28.
Тема кохання у повісті. Образи Оксани і Вакули.
1

29.
Роль фантастики в повісті.
1

30.
Елементи фольклору(традиційні образи – відьма, чорт, місяць; різдвяні символи; елементи казки).
1

31.
КР№3. Виконання різнорівневих завдань.
1

32.
Повторення та узагальнення вивченого за семестр. Підсумковий урок.
1

ДРУГИЙ СЕМЕСТР
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Кіль
кість годин
Дата
прове
дення
33.
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
А.П.Чехов. «Хамелеон». Викриття пристосуванства,підлабузництва. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Символічність назви. ТЛ. гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
1

34.
А.П.Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету.
1

35.
Майстерність письменника у змалюванні персонажів,роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
1

36.
Джек Лондон. Оповідання «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі.
1

37.
Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання.
1

38.
Описи природи та їх роль у тексті.
1

39.
Позакласне читання №3. Г.Сенкевич. «Янко-музикант»
1

40.
В.Г.Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва у творі.
1

41.
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.
1

42.
Петро Попельський та Евеліна.
1

43.
Українська природа. Народні образи і традиції в повісті.
1

44.
А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц» - алегорична казка-притча.
1

45.
Філософський зміст твору.
1

46.
Алегоричні образи, людські взаємини й моральні цінності в казці-притчі(подорож принца).
1

47.
Алегоричні образи, людські взаємини й моральні цінності в казці-притчі(дружба принца і лиса).
1

48.
Розвиток зв’язного мовлення і творчих здібностей №3. Усний твір «Чого навчив мене Маленький принц?»
1

49.
Контрольна робота №4. Виконання різнорівневих завдань.


50.
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. ТЛ. Хайку.
1

51.
Роль художньої деталі. Підтекст. Читання  хайку напам’ять(3 – 4 за вибором учня). Створення асоціативних малюнків за хайку.
1

52.
Р.Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін..). ТЛ. Ліричний герой.
1

53.
Виразне читання поетичного твору напам’ять.
1

54 - 55.
Джанні Родарі. «Листівки з видами на міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм. Листівка як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
2

56.
Контрольна робота №5.  Письмовий твір-опис природи.
1

57.
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері(1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.
1

58.
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
1

59.
Роберт Шеклі (19282005). «Запах думок». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Духовне й фізичне випробування Кліві. Том і Кліві: схожість і відмінності.
1

60.
Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. 
1

61.
Позакласне читання №4. Р.Бредбері. «Все літо в один день»
1


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ


62.
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (19072002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка)
1

63.
Образи головних героїв.
1

64.
Перемога добра над злом.  Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
1

65.
Розвиток зв’язного мовлення і творчих здібностей №4. Письмовий твір-характеристика персонажа.
1

66.
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний роман).
1

67.
Конрад і його становлення у світі.
1

68.
Контрольна робота №6. Виконання різнорівневих завдань.
1

69 – 70.
ПІДСУМКИ
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
2


Комментариев нет:

Отправить комментарий