ПЕРШИЙ СЕМЕСТР
№
п/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Кількість
годин
|
Дата
проведення
|
1.
|
ВСТУП
Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. ТЛ. Художній образ,
початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
1
|
|
2.
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
Міфологічний світогляд давніх людей: відображення
єдності людини і природи. Міфологія Давньої Індії. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. ТЛ. Поняття
про міф та міфологію. Основні тематичні групи міфів.
|
1
|
|
3.
|
Світова гармонія та боротьба добра зі злом у міфології
Стародавнього Єгипту. Ра та Апоп. Міф
про те, як Тефнут покинула Єгипет(1-2 за вибором).
ТЛ. Поняття про мотив.
|
1
|
|
4.
|
Героїчні міфи Давньої Греції. Міф про Прометея. ТЛ. Поглиблення поняття про образ(міфологічний образ).
|
2
|
|
5.
|
Міфи про Геракла(1-2 за вибором). Причини надзвичайної
популярності образу Геракла.
|
1
|
|
6.
|
Популярні міфологічні образи: Дедал та Ікар, Нарцис. Різні життєві позиції героїв
давньогрецьких міфів.
|
1
|
|
7.
|
Сила почуттів популярних міфологічних образів: Орфея і Еврідіки, Пігмаліона і Галатеї.
Відображення у міфах ролі мистецтва у людському житті.
|
1
|
|
8.
|
ПЧ №1. Урок-вікторина за самостійно прочитаними міфами.
|
1
|
|
9.
|
РМ№1(усно). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений
герой міфів»
|
1
|
|
10.
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ
Жанрові ознаки байки, її особливості. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня»,
«Крук і Лисиця», «Мурашка й Цикада»(2-3 за вибором).
|
1
|
|
11.
|
Художні особливості байок Езопа: поєднання конкретного
і загального, мораль – відображення народної мудрості. ТЛ. Байка, езопова
мова. Поглиблення поняття про алегорію.
|
1
|
|
12-13
|
І.А.Крилов(1769-1844). «Квартет». «Бабка й Муравель». «Вовк і Ягня»(1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І.Крилова.
яскравість алегоричних образів.
|
2
|
|
14.
|
Виразне читання байки, словесне ілюстрування, створення
власної байки тощо.
|
1
|
|
15.
|
КР№1. Виконання різнорівневих тестових завдань.
|
1
|
|
16.
|
ПРИГОДИ І
ФАНТАСТИКА
Жуль Верн(1828-1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі. ТЛ. Поглиблення поняття про
роман(пригодницький роман). Композиція.
|
1
|
|
17.
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність
і людяність. Друзі Діка Сенда.
|
1
|
|
18.
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
|
1
|
|
19.
|
Художні особливості твору, описи природи у романі.
|
1
|
|
20.
|
РМ№2.(пис.). Лист літературному герою.
|
1
|
|
21.
|
ПЧ№2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди
Робінзона Крузо».
|
1
|
|
22.
|
КР№2. Усний твір-характеристика персонажа.
|
1
|
|
23.
|
Ч.Діккенс(1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути
своє життя.
|
1
|
|
24.
|
Сюжет і композиція повісті.
|
1
|
|
25.
|
Динаміка образу Скруджа. Причини деградації особистості
Скруджа та його переродження.
|
1
|
|
26.
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору(казки,
пісні).
|
1
|
|
27.
|
М.В.Гоголь(1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції.
|
1
|
|
28.
|
Тема кохання у повісті. Образи Оксани і Вакули.
|
1
|
|
29.
|
Роль фантастики в повісті.
|
1
|
|
30.
|
Елементи фольклору(традиційні образи – відьма, чорт,
місяць; різдвяні символи; елементи казки).
|
1
|
|
31.
|
КР№3. Виконання різнорівневих завдань.
|
1
|
|
32.
|
Повторення та узагальнення вивченого за семестр.
Підсумковий урок.
|
1
|
|
ДРУГИЙ
СЕМЕСТР
№п/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Кіль
кість годин
|
Дата
прове
дення
|
33.
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
А.П.Чехов. «Хамелеон». Викриття
пристосуванства,підлабузництва. Майстерність письменника у змалюванні
персонажів. Роль художньої деталі. Символічність назви. ТЛ. гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
|
1
|
|
34.
|
А.П.Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як
основна форма розкриття сюжету.
|
1
|
|
35.
|
Майстерність письменника у змалюванні персонажів,роль
художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
|
1
|
|
36.
|
Джек Лондон. Оповідання «Жага до життя». Проблеми
життя і смерті, дружби і зрадництва у творі.
|
1
|
|
37.
|
Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання.
|
1
|
|
38.
|
Описи природи та їх роль у тексті.
|
1
|
|
39.
|
Позакласне читання №3. Г.Сенкевич. «Янко-музикант»
|
1
|
|
40.
|
В.Г.Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним
героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва у творі.
|
1
|
|
41.
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага
і повага до інших.
|
1
|
|
42.
|
Петро Попельський та Евеліна.
|
1
|
|
43.
|
Українська природа. Народні образи і традиції в
повісті.
|
1
|
|
44.
|
А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц» -
алегорична казка-притча.
|
1
|
|
45.
|
Філософський зміст твору.
|
1
|
|
46.
|
Алегоричні образи, людські взаємини й моральні цінності
в казці-притчі(подорож принца).
|
1
|
|
47.
|
Алегоричні образи, людські взаємини й моральні цінності
в казці-притчі(дружба принца і лиса).
|
1
|
|
48.
|
Розвиток зв’язного мовлення і творчих
здібностей №3. Усний твір «Чого
навчив мене Маленький принц?»
|
1
|
|
49.
|
Контрольна робота №4. Виконання різнорівневих
завдань.
|
|
|
50.
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ
СВІТУ
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в
поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення
станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. ТЛ. Хайку.
|
1
|
|
51.
|
Роль художньої деталі. Підтекст. Читання хайку напам’ять(3 – 4 за вибором учня).
Створення асоціативних малюнків за хайку.
|
1
|
|
52.
|
Р.Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до
батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін..). ТЛ.
Ліричний герой.
|
1
|
|
53.
|
Виразне читання поетичного твору напам’ять.
|
1
|
|
54 - 55.
|
Джанні Родарі. «Листівки з видами на міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм. Листівка як символ
широти світу і прагнення до його відкриття.
|
2
|
|
56.
|
Контрольна робота №5. Письмовий твір-опис природи.
|
1
|
|
57.
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В
ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері(1920–2012). «Усмішка».
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про
фантастику.
|
1
|
|
58.
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття
головної ідеї твору.
|
1
|
|
59.
|
Роберт
Шеклі (1928–2005). «Запах думок».
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Духовне й фізичне випробування
Кліві. Том і Кліві: схожість і
відмінності.
|
1
|
|
60.
|
Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний
зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
|
1
|
|
61.
|
Позакласне читання №4. Р.Бредбері. «Все літо в
один день»
|
1
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
|
|
|
62.
|
Астрід
Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах. (ТЛ) Поглиблення понять
про повість (психологічна повість, повість-казка)
|
1
|
|
63.
|
Образи головних героїв.
|
1
|
|
64.
|
Перемога добра над злом. Моральні
цінності у творчості А. Ліндгрен.
|
1
|
|
65.
|
Розвиток зв’язного мовлення і творчих здібностей №4. Письмовий твір-характеристика персонажа.
|
1
|
|
66.
|
Крістіне
Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність
образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний роман).
|
1
|
|
67.
|
Конрад і його становлення у світі.
|
1
|
|
68.
|
Контрольна робота №6. Виконання різнорівневих
завдань.
|
1
|
|
69 – 70.
|
ПІДСУМКИ
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу.
|
2
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий