7 клас

І СЕМЕСТР
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Кіль
кість
годин
Дата
прове
дення
1.
ВСТУП
Оригінал і переклад. Основні відомості про розвиток української   перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.  Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.
1

2.
Види перекладів, специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. 
1

3.
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Традиційні фольклорні елементи (повтори, гіпербола, постійні епітети) у билині.
1

4.
Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.  Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».
1

5.
Розвиток зв’язного мовлення і творчих здібностей №1. Усний твір-розповідь з елементами опису за картиною В.Васнецова «Три богатирі». Зображення героїв билин у мистецтві.
1

6.
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.  Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
1

7.
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
1

8.
Образ народного захисника Робіна Гуда.
1

9.
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. 
1

10.
Адам Міцкевич (17981855) і Україна. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
1

11
Символічні образи, елементи фольклору у творі. ТЛ. Символ.
1

12.
Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.
1

13.
Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».
1

14.
Контрольна робота №1. Виконання різнорівневих завдань з тем: «Вступ. Билини і балади»
1

15.
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
1

16.
Історичний колорит твору та засоби його створення. (ТЛ)
Початкові поняття про художній час, художній простір.
1

17.
Динаміка сюжету і гумор.
1

18.
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
1

19.
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
1

20.
Розвиток зв’язного мовлення № 2. Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення роману «Айвенго» з його втіленням в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 
1

21.
Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів  з Вестерплятте» та ін.), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»)
1

22.
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. 
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті. (ТЛ). Види й функції пейзажу у творі.
1

23.
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
1

24.
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. 
1

25.
Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»
1

26.
Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
1

27.
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
1

28.
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.
1

29.
Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
1

30.
Редьярд Кіплінг (18651936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші. Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).
(Вірш напам’ять).
1

31.
Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). 
1

32.
Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми: «Духовне випробування людини».
1




ІІ СЕМЕСТР

33.
ДРУЖБА І КОХАННЯ (9 годин)
Олександр Сергійович Пушкін. Дитинство і юність поета. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. 
1

34.
Олександр Грін (18801932) та Україна. Повість «Пурпурові вітрила». (ТЛ) Поглиблення понять про повість.
1

35.
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
1

36.
Ассоль і Грей. Порівняння образів персонажів.
1

37.
Символіка образу пурпурових вітрил.
1

38.
Поєднання реального і фантастичного в повісті.


39.
Розвиток мовлення і творчих здібностей №3. Письмовий твір-роздум на літературну тему.
1

40.
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), К. М. Симонов («Жди мене…») та інші – 2-3 за вибором).
1

41.
Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  
Виразне читання поезій напам’ять.
1

42.
Контрольна робота №4. Виконання різнорівневих завдань з теми: «Дружба і кохання».
1

43.
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (5 годин)
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
1

44.
 Особливості композиційної будови повісті «Золотий жук» («розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).  Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. (ТЛ). Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. 
1

45.
Артур Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах.
1

46.
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
1

47.
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. 
1

48.
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.
1

49.
Розвиток мовлення і творчих здібностей №4. Усний твір-порівняння літературних героїв.
1

50.
СВІТОВА НОВЕЛА (6 годин)
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі(18621910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Особливості художньої мови новели, розповідач.  (ТЛ) Новела.
(УС). Українські письменники – майстри новели.
1

51.
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
1

52.
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.  Порівняння героїв новел О.Генрі.
1

53.
Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс (18661946). Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача.
1

54.
Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. 
1

55.
Майстер японської новели Рюноске Акутаґава (18921927). Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».
1

56.
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
1

57.
Позакласне читання № 3. К.Воннегут. «Брехня»
1

58.
Контрольна робота № 5. Контрольний твір (порівняння образів персонажів) з теми: «Літературний детектив», «Світова новела».
1

59.
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Я І СВІТ  (8 годин)
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
1

60.
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.
1

61.
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
1

62.
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення понять оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
1

63.
Пригоди Софі в чарівному світі.
1

64.
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
1

65.
Значення художнього прийому чаклунства у творі. (ТЛ) Поглиблення поняття про художній час, художній простір.
1

66.
Позакласне читання № 4. А.Гавальда(нар.1970). «35 кіло надії». Тема вибору життєвого шляху, здійснення мрій. Образ 13-річного героя, його моральні пошуки, стосунки із батьками, школою, дідусем. Ідея цінності олюдини та її внутрішнього світу у творі.
1

67.
Контрольна робота №4 з теми: «Сучасна література. Я і світ».
1

68.
Аналіз контрольних робіт.
1

69-70.
ПІДСУМКИ
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
2



Комментариев нет:

Отправить комментарий