І СЕМЕСТР
№п/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Кіль
кість
годин
|
Дата
прове
дення
|
1.
|
ВСТУП
Оригінал і переклад. Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри
художнього перекладу. Роль художніх перекладів у розвитку
культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.
|
1
|
|
2.
|
Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу
й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.
|
1
|
|
3.
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр. Поетичне відображення історії
Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність
(історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Традиційні фольклорні
елементи (повтори, гіпербола, постійні епітети) у билині.
|
1
|
|
4.
|
Утілення людських чеснот в
образах героїв билин. Елементи фольклору.
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».
|
1
|
|
5.
|
Розвиток зв’язного мовлення і
творчих здібностей №1. Усний твір-розповідь з елементами опису за картиною
В.Васнецова «Три богатирі». Зображення героїв билин у мистецтві.
|
1
|
|
6.
|
Балада як жанр фольклору та літератури.
Характерні ознаки балади. Фольклорні
балади. «Король Лір і його дочки». Моральний
урок у творі. Король Лір
як вічний образ.
|
1
|
|
7.
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
|
1
|
|
8.
|
Образ народного захисника Робіна Гуда.
|
1
|
|
9.
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного
героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська
гідність.
|
1
|
|
10.
|
Адам Міцкевич (1798–1855) і Україна. «Світязь».
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
|
1
|
|
11
|
Символічні образи, елементи фольклору у творі. ТЛ. Символ.
|
1
|
|
12.
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний
конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження
духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей.
Символіка твору.
|
1
|
|
13.
|
Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про
віщого Олега».
|
1
|
|
14.
|
Контрольна робота №1. Виконання
різнорівневих завдань з тем: «Вступ. Билини і балади»
|
1
|
|
15.
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт
– засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі
«Айвенго».
|
1
|
|
16.
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. (ТЛ)
Початкові поняття про художній час, художній
простір.
|
1
|
|
17.
|
Динаміка сюжету і гумор.
|
1
|
|
18.
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні
засоби створення образу.
|
1
|
|
19.
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю
і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа,
Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
|
1
|
|
20.
|
Розвиток зв’язного мовлення № 2. Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і
Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення роману «Айвенго» з його
втіленням в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).
|
1
|
|
21.
|
Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін.), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»)
|
1
|
|
22.
|
Зображення трагедії Другої світової війни з
різних боків Європи.
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
(ТЛ). Види й функції пейзажу у
творі.
|
1
|
|
23.
|
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили
дружби й кохання світу насильства.
|
1
|
|
24.
|
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви
твору, риси жанру балади в ньому.
|
1
|
|
25.
|
Позакласне
читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»
|
1
|
|
26.
|
Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
|
1
|
|
27.
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж
(нар. 1918). «Останній
дюйм». Проблема взаємин між
батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
|
1
|
|
28.
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього
створення.
|
1
|
|
29.
|
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань,
здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
1
|
|
30.
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші. Сюжет і
композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам).
(Вірш напам’ять).
|
1
|
|
31.
|
Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі
про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв
(Камаль, Полковничий син).
|
1
|
|
32.
|
Контрольна робота №3. Виконання
різнорівневих завдань з теми: «Духовне випробування людини».
|
1
|
|
ІІ СЕМЕСТР
33.
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ (9 годин)
Олександр Сергійович Пушкін. Дитинство і юність поета. Уславлення
ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна
«19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. ТЛ.
Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора.
|
1
|
|
34.
|
Олександр Грін (1880–1932) та
Україна. Повість
«Пурпурові вітрила». (ТЛ) Поглиблення понять про повість.
|
1
|
|
35.
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
|
1
|
|
36.
|
Ассоль і Грей. Порівняння образів персонажів.
|
1
|
|
37.
|
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
1
|
|
38.
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
|
|
39.
|
Розвиток мовлення і творчих здібностей №3. Письмовий
твір-роздум на літературну тему.
|
1
|
|
40.
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий
май…»), К. М. Симонов
(«Жди мене…») та інші – 2-3 за вибором).
|
1
|
|
41.
|
Поетизація високого почуття, розкриття його
сутності.
Виразне читання поезій напам’ять.
|
1
|
|
42.
|
Контрольна робота №4. Виконання різнорівневих завдань з теми: «Дружба і
кохання».
|
1
|
|
43.
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ (5 годин)
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру.
Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі.
Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
|
1
|
|
44.
|
Особливості композиційної будови повісті «Золотий
жук» («розповідь у розповіді»,
її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги,
таємничої атмосфери та ін.).
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. (ТЛ). Оповідач і розповідач. Початкове поняття про
точку зору.
|
1
|
|
45.
|
Артур Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.
|
1
|
|
46.
|
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока
Холмса.
|
1
|
|
47.
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання
сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Різні точки зору на
події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
|
1
|
|
48.
|
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса,
утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон
як оповідач.
|
1
|
|
49.
|
Розвиток мовлення і творчих здібностей №4. Усний твір-порівняння
літературних героїв.
|
1
|
|
50.
|
СВІТОВА НОВЕЛА (6 годин)
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки,
різновиди. О. Генрі(1862–1910)
– майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви
у творі, художні деталі. Особливості художньої мови новели,
розповідач. (ТЛ) Новела.
(УС). Українські
письменники – майстри новели.
|
1
|
|
51.
|
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна
на самопожертву заради ближнього.
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха,
найкращий «шедевр» митця).
|
1
|
|
52.
|
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).
Особливості художньої мови новели, розповідач. Порівняння героїв новел О.Генрі.
|
1
|
|
53.
|
Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). Точка зору дорослого і дитини
в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач
твору (батько). (ТЛ) Поглиблення
понять про оповідача і розповідача.
|
1
|
|
54.
|
Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
|
1
|
|
55.
|
Майстер японської новели Рюноске Акутаґава (1892–1927). Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі
«Павутинка».
|
1
|
|
56.
|
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні
образи новели (Будда, Кандата).
|
1
|
|
57.
|
Позакласне читання № 3. К.Воннегут. «Брехня»
|
1
|
|
58.
|
Контрольна робота № 5. Контрольний твір (порівняння образів персонажів) з
теми: «Літературний детектив», «Світова новела».
|
1
|
|
59.
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Я І
СВІТ (8 годин)
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми
про майбутнє людини й людства.
|
1
|
|
60.
|
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації
людини.
|
1
|
|
61.
|
Розуміння сутності культури й освіти, призначення
людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності
мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
|
1
|
|
62.
|
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання
елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення понять оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
|
1
|
|
63.
|
Пригоди Софі в чарівному світі.
|
1
|
|
64.
|
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
1
|
|
65.
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі. (ТЛ)
Поглиблення поняття про художній час, художній простір.
|
1
|
|
66.
|
Позакласне читання № 4. А.Гавальда(нар.1970). «35 кіло надії». Тема вибору
життєвого шляху, здійснення мрій. Образ 13-річного героя, його моральні
пошуки, стосунки із батьками, школою, дідусем. Ідея цінності олюдини та її
внутрішнього світу у творі.
|
1
|
|
67.
|
Контрольна робота №4 з теми: «Сучасна література. Я і світ».
|
1
|
|
68.
|
Аналіз контрольних робіт.
|
1
|
|
69-70.
|
ПІДСУМКИ
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу.
|
2
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий