№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
1
|
ВСТУП
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика,
драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ)
Рід літератури, епос, лірика, драма (ЛК) Своєрідність культури різних країн,
народів, національностей. (УС) Взаємозв’язки української і зарубіжних
літератур.(ЕК) Порівняння ознак епосу, лірики, драми.
|
|
2
|
Літературний процес. Основні літературні епохи,
напрями, течії, специфіка їхнього
розвитку в різних країнах. (ТЛ)
Початкові поняття про літературний
напрям, літературну течію.
|
|
3
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ
ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ
Загальнокультурне значення священних книг народів
світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій,
етичних уявлень, мистецтва різних народів. (ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний
образ. (ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у
мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та
ін.). Веди (огляд). Веди як пам’ятка
індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведичної міфології (боги, напівбоги,
герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед. Гімни до ранньої зорі. Гімн про перемогу
Індри над Агі.
|
|
4
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і
християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її
складники
|
|
5
|
Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу та людини. Каїн і Авель. 10 заповідей).
|
|
6
|
Новий
Заповіт (Проповідь на горі).
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
|
|
7
|
Коран (огляд). Коран – головна
книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
Сура, ща відкриває книгу. Сура 92 «Ніч».
(ЕК) Схожість і відмінність між Біблією і Кораном як пам’ятками культури. (УС) Звернення українських письменників до образів,
сюжетів, мотивів Біблії, Корану. Визначні пам’ятки християнства та ісламу в
Україні й за кордоном.
|
|
8
|
Розвиток
мовлення(усно)№1. Твір-опис за картиною на біблійні сюжети.
|
|
9
|
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем
«Вступ», «священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури».
|
|
10
|
АНТИЧНІСТЬ
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри
античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в
Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії
тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу,
героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.). (ЛК) Вічні образи античності в мистецтві
(живопис, скульптура, музика, кіно та ін.). Античні образи й мотиви у творчості письменників різних
часів і народів. (УС) Українські
переклади творів античних митців.
|
|
11
|
Давньогрецька міфологія.
Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає
Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського
циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи
(яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).
|
|
12
|
Специфіка розвитку літератури Стародавньої Греції.
|
|
13-14
|
Гомер. «Іліада»
(огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Гомер та його
значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа
гомерівського епосу. Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади».
Катарсис. (ЕК) Ахілл і Гектор (порівняльна
характеристика образів).
|
|
15
|
Особливості розвитку і види лірики
в Давній Греції.
Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної
країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.
|
|
16
|
Сапфо (VII–VI ст. до
н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші
до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань.
|
|
17
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному
суспільстві. Основні жанри давньогрецької
драми – трагедія і комедія.
|
|
18
|
Есхіл (бл. 525–бл. 456 рр. до
н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у
трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея
людству. Ідеї служіння, самопожертви,
свободи. (ЕК) Зевс і Прометей у
міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла.
|
|
19-20
|
Специфіка розвитку літератури Стародавнього Риму. «Золота доба»
давньоримської літератури. Публій
Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда»
(огляд, Заспів, Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму, Щит Енея). Зв’язок
твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння,
утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.
|
|
21
|
Квінт Горацій Флакк
(65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник
стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як
символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.
|
|
22
|
Позакласне читання
№1. Тема поета і поезії у світовій літературі(Горацій – Жуковський – Пушкін
– Рильський).
|
|
23
|
Публій Овідій Назон
(43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета.
Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця
з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ
відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу
«Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.
(ЕК) Елегії Тіртея і Овідія.
|
|
24
|
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з
теми «Античність».
|
|
25
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії
європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і
культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на
Заході й Сході. (ЛК) Культурні центри
Середньовіччя на Сході й Заході. Ключові поняття китайської міфології,
філософії (конфуціанство, даосизм),
які знайшли відбиток у літературі.
Християнство. Іслам.
|
|
26
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі
Бо (701–762). «Печаль на яшмовому
ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної
галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його
світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і
духовного життя.
|
|
27
|
Ду Фу (712–770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі
описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною
реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного
героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
|
|
28
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні
представники. Омар Хайям
(бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. (ТЛ) Рубаї. Основні теми й мотиви
творчості Омара Хайяма. (ЕК) Порівняння образів ліричних героїв Лі Бо, Ду Фу, Омара Хайяма. (УС) Українські перекладачі
середньовічних творів.
|
|
29
|
Література середньовічної Європи:
основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (Гордота
Роланда, Смерть Олів’єра, Останній бій, Смерть
Роланда). Історична основа
твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в
«Пісні про Роланда». (ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).
|
|
30
|
Плач Карла. Образна система
(Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної
мови твору. (ЕК) Порівняння
персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд –
Ганелон, Карл – Ганелон).
|
|
31
|
Розвиток
мовлення(пис.) № 2. Складання порівняльної характеристики Роланд – Ганелон.
|
|
32
|
Аліг’єрі Данте
(1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе
кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до
Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11
Данте краси високого почуття кохання. (ТЛ) Сонет.
|
|
33
|
Контрольна робота № 3 з теми «Середньовіччя». Твір
на літературну тему(«…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!»(Омар
Хайям) або «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти»?»(за «Піснею про
Роланда»)
|
|
34
|
Позакласне
читання №2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.
|
|
35
|
ІІ СЕМЕСТР
ВІДРОДЖЕННЯ
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної культури і літератури. Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки.
Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії
митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (ТЛ) Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб. (УС)
Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету.
|
|
36
|
Вільям Шекспір
(1564–1616). Сонети № 66, 116, 130.
Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної
літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра –
кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної
людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості
сонетів В. Шекспіра. (ЛК) Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні). (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх
перекладів сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів
Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів.
|
|
37
|
Трагедія
«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. (ТЛ) Поглиблення поняття про трагедію.
|
|
38
|
Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на
людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).
|
|
39
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
|
|
40
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її
популярність серед різних поколінь. (ЛК) Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис,
кіно, музика та ін.).
|
|
41
|
Розвиток
мовлення(пис.) № 3. Написання листа літературному героєві трагедії
В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта».
|
|
42
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, розділ І, ІІІ, VIII, XII, XXV). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами,
пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. (ЛК) Музей М. де Сервантеса Сааведри в
Іспанії (Мадрид).
|
|
43
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної
дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство».
|
|
44
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено
високу мрію і прагматизм. (ЛК) Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно,
музика та ін.).
|
|
45
|
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного
епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта
філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність
вічних образів. (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ.
|
|
46
|
Контрольна робота
№4. Різнорівневі завдання з теми «Відродження».
|
|
47
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). (ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис,
архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.). (УС) Бароко в Україні. Класицизм
у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.).
|
|
48
|
Із лірики
європейського бароко. Джонн Донн (1572–1631). «Щоб
мучить мене…». Напруга почуттів
ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
(ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський).
|
|
49
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму.
Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
|
|
50
|
Мольєр
(1622–1673). «Міщанин-шляхтич».
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у
драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. (ТЛ) Cатира, сарказм. Поглиблення
понять про гумор, іронію.
|
|
51
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і
проблематика твору, його загальнолюдське значення.
|
|
52
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф
Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.). (ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден –
Клеонт, Журден – Дорант).
|
|
53
|
Інсценізаця уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич».
|
|
54
|
Розвиток
мовлення(усно) №4. Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич».
|
|
55
|
Позакласне
читання №3. Фонвізін Д.І. «Недоросток»
|
|
56
|
Контрольна
робота №5. Різнорівневі
завдання з теми «Бароко і класицизм».
|
|
57
|
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ.
У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО
ПОЛЬОТУ
Антуан де
Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські
взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». Історія створення, сюжет і
композиція. (ТЛ) Притча.
|
|
58
|
Художні образи.
|
|
59
|
Філософський зміст твору.
|
|
60
|
Річард Бах (нар. 1936).
«Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора
людського буття. (ТЛ) Поглиблення понять про метафору.
|
|
61
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки
Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
|
|
62
|
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі. (ЕК) Порівняння образів персонажів. (ТЛ) Поглиблення понять про алегорію.
|
|
63
|
Барбара Космовська
(нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба» (ЛК) Сучасні літературно-художні видання творів зарубіжної літератури. (УС) Українські перекладачі творів
зарубіжної класики й сучасної літератури.
|
|
64
|
«Буба:
мертвий сезон». Образ сучасного світу. Тема вибору
особистої позиції.
|
|
65
|
Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у
творі.
|
|
66
|
Ідея поваги й любові до людини.
|
|
67
|
Контрольна робота №6. Твір на літературну тему.
|
|
68
|
Позакласне читання №4. Чичибабин Б. Поезія.
|
|
69-70
|
ПІДСУМКИ
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
|
- Головна
- Візитка
- З досвіду роботи
- Біоадекватна технологія навчання
- Компаративістика
- Сучасна література
- Презентації
- Позакласне читання
- Дидактичні матеріали
- Позакласна робота
- Російська мова
- Переклади
- Сценарії
- Струни душі
- Мої інтерактивні вправи
- Контроль знань
- Скрайбінг
- Нормативні документи
- Портретна галерея. Зарубіжні письменники
- Мої відео
- Портретна галерея. Сучасні письменники
- Учителю на щодень
- Плейкасти
8 клас до підручника О.М.Ніколенко
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий