Автор-розробник — А.Бєлкін.
Суть. Як
зазначає О.Пєхота, ситуація успіху —
це суб'єктивний психологічний стан задоволення, який
є наслідком фізичного або морального напруження виконавця справи, творця
явища. Вона досягається тоді, коли дитина сама визначає цей результат як успіх.
Успішність теж тлумачиться як успіх, однак він є зовнішній, бо оцінюється іншими.
Усвідомлення ситуації успіху учнем, розуміння її значимості виникає після
подолання психологічних бар'єрів страху бути не таким, як усі, труднощів
незнання, невміння тощо.
Характерною ознакою технології є психологічна
підтримка розвитку особистості дитини. Мета — створити ситуацію успіху для розвитку особистості, дати
можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення
своїх здібностей, віри у власні сили.
За цією
технологію учні умовно поділяються на чотири групи: надійні, впевнені,
невпевнені, зневірені. Прийоми психологічної підтримки для роботи з кожною
групою та очікуваний результат (різновиди радості) подано в таблиці.
Технологія реалізується за допомогою системи
прийомів, дібраних для конкретної категорії дітей. Послідовність технологічних
етапів прийому «Стеж за нами» для невпевнених дітей:
«Діагностика
інтелектуального фонду колективу».
Мета —
виокремлення школяра з групи невпевнених (недостатній рівень інтелектуального
розвитку, трохи лінивий до навчання, але доброзичливий і поміркований).
«Вибір
інтелектуального спонсора».
Мета —
виявлення школяра, який із задоволенням буде ділитися своїми знаннями з іншими
(високий рівень інтелектуального розвитку, впевнений у своїх силах, активний і
відповідальний).
«Фіксація
результату і його оцінка».
Мета —
створити умови для самовираження та самоствердження учнів, заохотити до такого виду
діяльності інших.
Прогнозовані результати: створення сприятливих психолого-педагогічних умов саморозвитку та
самореалізації особистості школяра.
Таблиця
Банк ситуації успіху
(за О.Пєхотою)
П р и й о м и т е
х н о л о г і ї
|
К а т е г о р і ї у ч н і в
|
Різновиди
радості
|
|||
Надійні
|
Впевнені
|
Невпевнені
|
Зневірені
|
||
«Невтручання»
|
«Холодний душ»
|
«Емоційне
поглажування», «Анонсування» (запобіжний контроль)
|
«Миша у сметані»,
«Гидке каченя»
|
«Здійснена
радість»
|
|
«Даю шанс»,
«Сповідь»
|
«Даю шанс»
|
«Сходи»,
«Стань у стрій»
|
«Сходи», «Стань у
стрій»
|
«Неочікувана
радість»
|
|
«Емоційний
сплеск»,
«Обмін ролями»,
«Зараження»
|
«Обмін ролями»,
«Зараження»,
«Емоційний
сплеск»
|
«Стеж за нами»
|
«Обмін ролями»,
«Зараження»
|
«Загальна
радість»
|
|
Творча співпраця
вчителя з учнем, батьками – успіх
|
Радість учня
|
Радість батьків
|
«Сімейна радість»
|
||
«Еврика», «Навмисна помилка»,
«Лінія горизонту»
|
«Еврика»,
«Навмисна помилка», «Лінія горизонту»
|
«Еврика»,
«Навмисна помилка»
|
«Еврика»,
«Навмисна
помилка»
|
«Радість
пізнання»
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий