5 КЛАС

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
на 2016 – 2017 н.р.
5 КЛАС
№п/п
ТЕМА
ТЛ, елементи компаративістики
К-ть
годин
Дата
ВСТУП
2

1.
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
Світова література
1

2.
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).
Фольклор. Фольклорні жанри.
1

3.
РМ (усно) №1. Творча робота з прислів’ям(або приказкою): тлумачення змісту прислів’їв (приказок) різних народів, добір українських синонімів і антонімів, написання міні-твору на тему одного із прислів’їв (приказки).
Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів на рівні окремих компонентів тексту).
1

4.
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ. Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.
Ознаки народної казки.
1

5.
Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.
Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).
1

6.
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.
Алегорія. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).
1

7.
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.
Типологічно подібні образи.
1

8.
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу-митця. Значення фантастичних елементів.
Поглиблення уявлень про народну казку.
1

9.
Арабська народна казка «Сіндбад-мореплавець»(третя подорож). Утілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
Поглиблення уявлень про народну казку.
1

10.
Брати Я. і В.Грімм. Значення їх діяльності у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках братів Грімм.
Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи).
1

11.
Антитеза у казці «Пані Метелиця». Характеристика образів.
Антитеза.
1

12.
О.С. Пушкін (1799 – 1837). Синтез фольклорних і літературних елементів у казках О.Пушкіна. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». (Вступ напам’ять).
Автор, літературна казка.
Національний колорит казок Пушкіна.
1

13.
О.С. Пушкін. «Казка про рибака і рибку».
Початкові поняття про оригінал і переклад.
1

14-16.




Г.К.Андерсен (1805 – 1875). Протиставлення «справжнього» і «штучного», добра і зла в казках письменника.Утвердження сили любові й відданості  у казці «Непохитний олов’яний солдатик». Екранізація казок Андерсена.
Поглиблення уявлень про літературну казку. Літ . і нар. казка.
3






17.
Виразне читання і майстерність розповіді казки.

1

18.
Оскар Уайльд (1854 – 1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами.
1

19.
Казкові персонажі. Їх характеристика. Еволюція образу головного героя.

1

20.
КР№1. Різнорівневі тести (теми «Вступ», «Казки народів світу».

1

21.
ПЧ №1. Російська народна казка «Василина Прекрасна»

1

ПРИРОДА І ЛЮДИНА
22.
Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
Пейзаж.
1

23.
Джон Кітс (1795 – 1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея.
Початкове поняття про вірш.
1

24.
Й.В.Гете (1749 – 1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (Вірш напам’ять).
Тема, ідея твору. Елементи фольклору в літ. творах про природу.Переклади
1

25.
Генріх Гейне (1797 – 1856). «Задзвени із глибини…» Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
(Вірш напам’ять).
Епітет, метафора. Елементи фольклору в літ. Творах про природу.
1

26.
Ернест Сетон-Томпсон (1860 – 1946). Авторські спостереження за світом природи у творах письменника («Снап», «Лобо», «Доміно»).
Тема, ідея твору.
1

27 .
Особливості зображення стосунків тварини і людини в оповіданні «Снап».
Поглиблення понять про пейзаж.
1

28-29.
Безприкладна мужність головного героя оповідання Е.Сетона-Томпсона «Снап», сенс її зображення у творі.

2

30.
РМ(пис.) №2. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі творів з теми «Природа і людина»).

1

31.
КР. №2. Різнорівневі тести (тема «Природа і людина».

1

32.
ПЧ №2. Сергій Єсенін. Вірші про природу.

1






СВІТ ДИТИНСТВА
33.
Марк Твен (1835 – 1910). Секрети популярності книги «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.
Початкові поняття про сюжет, повість.
1

34.
Загадка дружби Тома Сойєра та Гека Фінна. Дитячі й «дорослі» проблеми й вчинки Тома і Гека. Їхня роль у формування особистостей головних героїв.
Поняття про портрет. Порівняльна характеристика героїв твору (на рівні рис характеру).
1

35.


Ставлення автора до своїх героїв.


Поглиблення поняття про автора худ. твору.
1

36.
Провідні ідеї твору(дружба, кохання, людяність).



37.
Утілення сюжетів і образів книжки Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» в різних видах мистецтва.
Українські перекладачі творів М.Твена.
1

38.
Елеонор Портер (1868 – 1920). «Поліанна». Щирість, мужність і опимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Початкові поняття про роман.
1

39.
Полінна та її друзі.
Поглиблення поняття про сюжет твору.
1

40.
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

41.
Порівняння літературних героїв: Том Сойєр і Полінна.
Порівняльна характеристика героїв (риси).
1

42.
Життєстверджуючий пафос твору. Художні засоби розкриття образу головної героїні.



43.
РМ №3 (усно). Переказ епізодів твору за малюнками або кінокадрами.

1

44.
КР №3. Улюблений літературний герой (класний письмовий твір).



СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
45.
Льюїс Керролл (1832 – 1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
Початкові поняття про фантастику.
1

46.
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
Поглиблення поняття про сюжет.
1

47.
Персонажі, які оточують героїню.

1

48.
Особливості художньої мови твору Льюїса Керролла.

1

49.
Кульмінація і розв’язка пригод Аліси.
Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу.
1

50.
ПЧ №3. К.Чапек. «З погляду кішки»

1

51.
Марина Цвєтаєва (1892 – 1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші. Знайомі образи з прочитаних книг.
Поглиблення поняття про вірш.
1

52.
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі М.Цвєтаєвої.
Поглиблення поняття про тему, ідею твору.
1

53.
КР №4. Різнорівневі тести (тема «Сила творчої уяви».

1


СУЧАСНА ЛІТЕРАТРА У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
54.
Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін..) для дітей і про дітей.
Дитячі персонажі в літературі.
1

55.
Роальд Далл (1916 – 1990) – автор «найсмачнішої» сучасної казки  «Чарлі і шоколадна фабрика»

1

56-57.
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій фабриці містера Вонкі.
Персонаж і герой літературного твору.
1

58.
Сенс зображення пригод героїв твору.

1

59.
Доброта і щирість головного героя казки Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».
Характеристика індивідуальних рис героя – рушія сюжету.
1

60.


Секрети перемоги Чарлі Баккета та сенс авторського задуму книги. Порівняння твору з кіно версіями.

1



61.
Характеристика героїв твору.

1

62.
РМ(пис.) №4. Створення вітального слова на честь улюбленого письменника.

1

63.


Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань…». Яскравість художнього світу твору.

1

64.

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки та фантазії.

1

65.
Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

1

66.
ПЧ №4. Дж.Стронг. «Гармидер у школі».

1

67.
КР №5. Різнорівневі тести (тема «Сучасна література. У колі добрих героїв»).

1

68-70.
ПІДСУМКИ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

3






Комментариев нет:

Отправить комментарий