КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
на 2016 – 2017 н.р.
5 КЛАС
№п/п
|
ТЕМА
|
ТЛ, елементи компаративістики
|
К-ть
годин
|
Дата
|
ВСТУП
|
2
|
|
||
1.
|
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль
книги в сучасному житті.
|
Світова література
|
1
|
|
2.
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри
різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).
|
Фольклор. Фольклорні жанри.
|
1
|
|
3.
|
РМ (усно) №1. Творча робота з прислів’ям(або приказкою): тлумачення
змісту прислів’їв (приказок) різних народів, добір українських синонімів і
антонімів, написання міні-твору на тему одного із прислів’їв (приказки).
|
Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних
народів на рівні окремих компонентів тексту).
|
1
|
|
4.
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ. Жанрова специфіка
фольклорної і літературної казки.
|
Ознаки народної казки.
|
1
|
|
5.
|
Різновиди казок (про тварин, чарівні,
соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.
|
Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи,
особливості будови).
|
1
|
|
6.
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських
якостей. Філософський зміст казки.
|
Алегорія. Типологічно подібні образи в зарубіжних і
українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).
|
1
|
|
7.
|
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-персик». Відображення любові до праці,
кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро.
Національний колорит японських казок.
|
Типологічно подібні образи.
|
1
|
|
8.
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу-митця.
Значення фантастичних елементів.
|
Поглиблення уявлень про народну казку.
|
1
|
|
9.
|
Арабська народна казка «Сіндбад-мореплавець»(третя подорож). Утілення в образі
Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
Поглиблення уявлень про народну казку.
|
1
|
|
10.
|
Брати Я. і В.Грімм. Значення їх діяльності у
збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках братів Грімм.
|
Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи).
|
1
|
|
11.
|
Антитеза у казці «Пані Метелиця». Характеристика
образів.
|
Антитеза.
|
1
|
|
12.
|
О.С. Пушкін (1799 – 1837). Синтез
фольклорних і літературних елементів у казках О.Пушкіна. Вступ до поеми
«Руслан і Людмила». (Вступ напам’ять).
|
Автор, літературна казка.
Національний колорит казок Пушкіна.
|
1
|
|
13.
|
О.С. Пушкін. «Казка про рибака і рибку».
|
Початкові поняття про оригінал і переклад.
|
1
|
|
14-16.
|
Г.К.Андерсен (1805 – 1875). Протиставлення
«справжнього» і «штучного», добра і зла в казках письменника.Утвердження сили
любові й відданості у казці
«Непохитний олов’яний солдатик». Екранізація казок Андерсена.
|
Поглиблення уявлень про літературну казку. Літ . і нар.
казка.
|
3
|
|
17.
|
Виразне читання і майстерність розповіді казки.
|
|
1
|
|
18.
|
Оскар Уайльд (1854 – 1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
|
Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з
їх українськими перекладами.
|
1
|
|
19.
|
Казкові персонажі. Їх характеристика. Еволюція образу
головного героя.
|
|
1
|
|
20.
|
КР№1. Різнорівневі тести (теми «Вступ», «Казки народів
світу».
|
|
1
|
|
21.
|
ПЧ №1. Російська народна казка «Василина Прекрасна»
|
|
1
|
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
|
||||
22.
|
Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
|
Пейзаж.
|
1
|
|
23.
|
Джон Кітс (1795 – 1821). «Про коника та
цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея.
|
Початкове поняття про вірш.
|
1
|
|
24.
|
Й.В.Гете (1749 – 1832). «Нічна пісня
подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в
поетичному творі. (Вірш напам’ять).
|
Тема, ідея твору. Елементи фольклору в літ. творах про
природу.Переклади
|
1
|
|
25.
|
Генріх Гейне (1797 – 1856). «Задзвени із
глибини…» Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором
(пісня).
(Вірш напам’ять).
|
Епітет, метафора. Елементи фольклору в літ. Творах про
природу.
|
1
|
|
26.
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860 – 1946). Авторські
спостереження за світом природи у творах письменника («Снап», «Лобо»,
«Доміно»).
|
Тема, ідея твору.
|
1
|
|
27 .
|
Особливості зображення стосунків тварини і людини в
оповіданні «Снап».
|
Поглиблення понять про пейзаж.
|
1
|
|
28-29.
|
Безприкладна мужність головного героя оповідання
Е.Сетона-Томпсона «Снап», сенс її зображення у творі.
|
|
2
|
|
30.
|
РМ(пис.) №2. Написання асоціативного етюду, викликаного певним
художнім образом (на прикладі творів з теми «Природа і людина»).
|
|
1
|
|
31.
|
КР. №2. Різнорівневі тести (тема «Природа і людина».
|
|
1
|
|
32.
|
ПЧ №2. Сергій Єсенін. Вірші про природу.
|
|
1
|
|
СВІТ ДИТИНСТВА
|
||||
33.
|
Марк Твен (1835 – 1910). Секрети
популярності книги «Пригоди Тома
Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.
|
Початкові поняття про сюжет, повість.
|
1
|
|
34.
|
Загадка дружби Тома Сойєра та Гека Фінна. Дитячі й
«дорослі» проблеми й вчинки Тома і Гека. Їхня роль у формування особистостей
головних героїв.
|
Поняття про портрет. Порівняльна характеристика героїв
твору (на рівні рис характеру).
|
1
|
|
35.
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
Поглиблення поняття про автора худ. твору.
|
1
|
|
36.
|
Провідні ідеї твору(дружба, кохання, людяність).
|
|
|
|
37.
|
Утілення сюжетів і образів книжки Марка Твена «Пригоди
Тома Сойєра» в різних видах мистецтва.
|
Українські перекладачі творів М.Твена.
|
1
|
|
38.
|
Елеонор Портер
(1868 – 1920). «Поліанна». Щирість, мужність і
опимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
|
Початкові поняття про роман.
|
1
|
|
39.
|
Полінна та її друзі.
|
Поглиблення поняття про сюжет твору.
|
1
|
|
40.
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
|
1
|
|
41.
|
Порівняння літературних героїв: Том Сойєр і Полінна.
|
Порівняльна характеристика героїв (риси).
|
1
|
|
42.
|
Життєстверджуючий пафос твору. Художні засоби розкриття
образу головної героїні.
|
|
|
|
43.
|
РМ №3 (усно). Переказ епізодів твору за малюнками або кінокадрами.
|
|
1
|
|
44.
|
КР №3. Улюблений літературний герой (класний
письмовий твір).
|
|
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
|
||||
45.
|
Льюїс Керролл (1832 – 1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям
Англії «вікторіанської» доби.
|
Початкові поняття про фантастику.
|
1
|
|
46.
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
|
Поглиблення поняття про сюжет.
|
1
|
|
47.
|
Персонажі, які оточують героїню.
|
|
1
|
|
48.
|
Особливості художньої мови твору Льюїса Керролла.
|
|
1
|
|
49.
|
Кульмінація і розв’язка пригод Аліси.
|
Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу.
|
1
|
|
50.
|
ПЧ №3. К.Чапек. «З погляду кішки»
|
|
1
|
|
51.
|
Марина Цвєтаєва (1892 – 1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші. Знайомі образи з
прочитаних книг.
|
Поглиблення поняття про вірш.
|
1
|
|
52.
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі М.Цвєтаєвої.
|
Поглиблення поняття про тему, ідею твору.
|
1
|
|
53.
|
КР №4. Різнорівневі тести (тема «Сила творчої уяви».
|
|
1
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТРА У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
|
||||
54.
|
Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та
ін..) для дітей і про дітей.
|
Дитячі персонажі в літературі.
|
1
|
|
55.
|
Роальд Далл (1916 – 1990) – автор
«найсмачнішої» сучасної казки «Чарлі і шоколадна фабрика»
|
|
1
|
|
56-57.
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій фабриці містера Вонкі.
|
Персонаж і герой літературного твору.
|
1
|
|
58.
|
Сенс зображення пригод героїв твору.
|
|
1
|
|
59.
|
Доброта і щирість головного героя казки Р.Дала «Чарлі і
шоколадна фабрика».
|
Характеристика індивідуальних рис героя – рушія сюжету.
|
1
|
|
60.
|
Секрети перемоги Чарлі Баккета та сенс авторського
задуму книги. Порівняння твору з кіно версіями.
|
|
1
|
|
61.
|
Характеристика героїв твору.
|
|
1
|
|
62.
|
РМ(пис.) №4.
Створення вітального слова на честь улюбленого письменника.
|
|
1
|
|
63.
|
Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань…». Яскравість художнього світу твору.
|
|
1
|
|
64.
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки та
фантазії.
|
|
1
|
|
65.
|
Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору та їх
значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень
особистості.
|
|
1
|
|
66.
|
ПЧ №4. Дж.Стронг. «Гармидер у школі».
|
|
1
|
|
67.
|
КР №5. Різнорівневі тести (тема «Сучасна література. У колі
добрих героїв»).
|
|
1
|
|
68-70.
|
ПІДСУМКИ. Узагальнення та систематизація навчального
матеріалу.
|
|
3
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий