Т е
м а. Світ дорослих і світ дітей у повісті. (ТЛ)
Початкові поняття про сюжет.
М е т а(розвиток компетентностей): предметних
– уміння виразно читати фрагменти тексту (читання в особах), знаходити елементи
«сюжету» (як художньої послідовності подій), аналізувати внутрішній світ
персонажів, світ дітей і світ дорослих; ключових
– уміння характеризувати героїв твору щодо їхньої винахідливості,
підприємливості та кмітливості (НЛ-4).
Т и п
у р о к у: урок
вивчення художнього твору.
Природа бажає, щоб діти були дітьми,
перш ніж бути дорослими. У дітей своя манера
бачити, думати і відчувати.
Ж.-Ж.Руссо
Х і
д у р о к у
І. Актуалізація опорних знань, умінь,
навичок.
·
Бесіда.
Що
вам відомо про автора повісті «Пригоди Тома Сойєра»?
Де
відбуваються події, описані в повісті? Чи можете ви уявити містечко, у якому
живуть герої? Чи відповідає йому назва? У якій країні знаходиться це містечко?
Назвіть
імена мешканців міста, які вам запам’яталися. Чим вони займались?
Що
ви можете розказати про сім’ю Тома? Як ставилася до хлопчика його тітка?
ІІ. Підготовка до сприйняття навчальної
теми.
А хто
з вас бажає розповісти про свою родину? Чим вона дорога для вас?
Чи є
у вашому оточенні дорослі, які допомагають вам у скрутну хвилину ? Хто вони?
ІІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку.
IV. Формування нових знань і способів дії.
·
Евристична
бесіда за змістом прочитаного.
Які
риси Тома розкриваються в сцені фарбування паркану?
Як
винахідливість Тома допомогла йому в побілі паркану і у знайомстві з Беккі?
Доведіть, що Том хороший психолог і вміє передбачати вчинки людей.
Який
закон, що керує людськими вчинками, відкрив Том у процесі фарбування паркану?
Зачитайте відповідний уривок тексту.
Як би
ви оцінили дії Тома в розділі 2-му? Займіть відповідну позицію і доберіть на її
захист аргументи(с.166, за О.Ніколенко):
Том –
хитрун, який свою роботу перекладає на інших.
Том –
гравець, який здатний обіграти не сильних розумом партнерів.
Том –
веселий і вигадливий витівник, він може захопити інших силою воєї фантазії.
Інша
позиція.
·
Поглиблення
знань з теорії літератури.
С ю ж
е т – художня послідовність подій у літературному творі.
Складники сюжету:
експозиція – знайомство з героями твору,
обставинами їхнього життя, часом і місцем, де відбуваються події;
зав’язка – ключовий момент розгортання
подій, різкий поворот у їх перебігу;
розвиток дії – подальше розгортання
подій твору; найбільша за обсягом частина твору, коли розкриваються характери
персонажів, відбуваються основні зіткнення між ними;
кульмінація – найвищий момент напруження
в розвитку дії;
розв’язка – події, що звершують твір,
вирішують основні питання й зіткнення у творі, повідомляють про результат
розвитку подій.
Доведіть, що розділи, у яких читачі знайомляться з основними героями
твору та життям містечка Санкт-Петербурга, можна вважати експозицією повісті
«Пригоди Тома Сойєра».
З
якою метою Том і Гек пішли на кладовище?
Чому
Том пішов саме з Геком, а не з кимось іншим?
Чи
можете ви назвати їх безстрашними хлопчаками?
Перекажіть епізод бійки на кладовищі, свідками якої стали діти.
Хто з
учасників цієї бійки був найпідступнішим і найжорстокішим? Чому?
Доведіть, що розділ 9-ий є зав’язкою твору. Наведіть відповідні
аргументи. Придумайте назву для цього розділу.
V.
Застосування знань, умінь, навичок.
·
Перегляд
відео фрагментів кінофільму «Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна»(1981р.)
(за вибором учителя).
·
Порівняння
побаченого і прочитаного. Формулювання висновків за темою уроку.
·
Складання
сенквейнів на тему «Світ дітей» і «Світ дорослих».
VI. Домашнє завдання. Дочитати подані розділи повісті до кінця.
VII. Оцінювання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий