Автори-розробники — Дж.Стіл,
К.Мередіт, Ч.Темші.
Суть. Розвиток критичного мислення розглядається
як засіб самореалізації особистості в умовах демократичного суспільства.
Технологія розроблена на інтерактивній основі. її прийнято розглядати як модель
локальних стратегій (кубування, гронування, щоденник подвійних нотаток,
мозковий штурм, сенкан, підсилена лекція, передбачення за допомогою ключових
виразів, дискусійна сітка тощо).
Цілісна модель технології представлена технологічним уроком.
Останній прийнято розмежовувати на три фази:
- Актуалізація. Формується учнівська позиція щодо прийняття мети подальшої
діяльності, усвідомлюється значущість власних знань. Важливу роль
відіграє розвиток пізнавального інтересу та мотивів до навчання.
- Усвідомлення змісту. Домінує самостійно-пошуковий спосіб здобуття нових знань.
Для нього характерне опертя на особистісний досвід учнів, залучення їх до
формулювання та перевірки власних гіпотез. Як результат, у свідомості
дитини встановлюються зв'язки між відомим і невідомим, щойно набутим
знанням. Отож реалізується процес розуміння як включення невідомого у
цілісність (у власний контекст знань).
- Рефлексія. Передбачає творче й критичне
перетворення набутих знань на власні, їхню технологізацію. На цьому етапі
важливо, щоб засвоєні знання були емоційно підкріплені.
Прогнозовані результати:
формування
інтелектуальних умінь та навичок;
розвиток
критичного мислення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий