Автор-розробник — Г.Альтшуллер.
Суть. Технологія зорієнтована на розвиток системного
мислення дитини, її творчих здібностей. Основне її завдання — навчити дитину вирішувати
проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань.
Автор
обґрунтовує і класифікує творчі завдання за рівнями складності. Основна ідея
технології розв'язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) полягає в тому, щоб
переводити завдання з нижчого рівня складності на вищий. Для її успішної
реалізації треба навчити дитину виявляти проблеми, з'ясовувати, чому легкі
завдання вирішуються просто, а важкі — складно. Це є запорукою того, що
вихованці поступово привчаються «звужувати пошукове поле»: вони вміють
трансформувати складні завдання на прості, бачити й вирішувати суперечності.
Методи ТРВЗ: фокальних об'єктів, мозковий штурм,
синектика, моделювання маленькими чоловічками тощо.
У роботі з дітьми дошкільного віку використовують
колективні ігри, ігри-заняття, під час яких діти вчаться спостерігати
навколишню дійсність, виявляти суперечливі властивості предметів, явищ, шукати
відповіді на поставлені запитання. Педагог орієнтується на вільний та
самостійний вибір дитини — предмета, матеріалу, виду діяльності. Ігрові,
казкові завдання стимулюють розвиток пізнавального інтересу, уяви, фантазії
дітей.
Прогнозовані результати: розвиток творчих здібностей дітей, допитливості, образного й критичного
мислення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий