Ключові компетентності на уроках ЗЛ(таблиця до нової програми)

Роль зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей

Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами
Уміння:
  сприймати, розуміти інформацію державною мовою;
  усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди. Ставлення:
  поцінування української мови як   державної – чинника національної ідентичності;
  готовність активно послуговуватися українською мовою в усіх царинах життя. Навчальні ресурси:1 
  текстоцентризм;
  дискусія, дебати, діалог.
2
Спілкування іноземними мовами
Уміння:
  читати тексти іноземною мовою за умови вивчення відповідної іноземної мови в школі;
  зіставлення оригінальних текстів з українськими художніми перекладами.
Ставлення:
  усвідомлення багатства рідної мови;
  усвідомлення багатства рідної мови;
Навчальні ресурси: 
  зіставлення текстів українських перекладів літературних творів та оригіналів.
3
Математична компетентність
Уміння:
  розвивати абстрактне мислення;
  установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію;
  чітко формулювати визначення і   будувати гіпотези;
  перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).
Ставлення:
  прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно.
Навчальні ресурси: 
  роздум (визначення тези, добір аргументів, наведення прикладів, формулювання висновків), висунення гіпотези та її обґрунтування;
  тексти, у яких наявні графіки, таблиці, схеми тощо.
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
  швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;
  проводити пошукову діяльність, словесно оформлювати результати досліджень;
  критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури.
Ставлення:
  готовність до опанування новітніми технологіями;
  оперативне реагування на технологічні зміни.
Pесурси: 
  інноваційні технології навчання (інтерактивні, інформаційно-комунікаційні).
5
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння:
  діяти за алгоритмом, складати план тексту;
  використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.
Ставлення:
  задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі;
  прагнення дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі;
  критичне ставлення до медійної інформації.
Навчальні ресурси: 
  дописи в соціальних мережах і коментарі до них;
  інструментальні тексти (алгоритми, інструкції тощо);
  складання плану;
  аналіз медіатекстів (виявлення маніпулятивних технологій).
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
  визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення;
  планувати й організовувати власну навчальну діяльність;
  читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо;
  постійно поповнювати власний словниковий запас;
  користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси тощо);
  здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;
  застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.
Ставлення:
  прагнення використовувати українську мову в різних життєвих ситуаціях;
  готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїцію;
  розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання.
Навчальні ресурси: 
  інструкції з ефективного самонавчання;
  довідкова література, зокрема, пошукові системи;
  електронні мережеві бібліотеки.
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння:
  презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
  використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.
Ставлення:
  готовність брати відповідальність за себе та інших;
  розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.
Навчальні ресурси: 
  тексти офіційно-ділового стилю (резюме, доручення тощо), самопрезентація, зразки реклами, літературні твори, які містять моделі ініціативності.
8
Соціальна та громадянська компетентності
Уміння:
  аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань;
  уникати дискримінації інших у ході спілкування;
  критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту.
Ставлення:
  поцінування людської гідності;
  повага до закону та правових норм, зокрема до норм українського мовного законодавства;
  утвердження права кожного на власну думку.
Навчальні ресурси: 
  інтерактивні технології навчання;
  художні твори, які містять моделі демократичного державного устрою.
9
Обізнаність та самовираження у сфері культури
Уміння:
  використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;
  дотримуватися норм української   літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини;
  читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;
  створювати тексти, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби.
Ставлення:
  потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним;
  відкритість до міжкультурної комунікації;
  зацікавленість світовими культурними набутками.
Навчальні ресурси: 
  твори різних видів мистецтва;
  мистецькі проекти.
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
  не завдавати шкоди довкіллю в ході власної діяльності;
  сприймати довкілля як життєдайне середовище;
  бережливо ставитися до природи як важливого чинника реалізації особистості;
  розуміти переваги здорового способу життя.
Ставлення:
  готовність зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутнього;
  набуття знань про цілісну наукову картину світу для суспільно-технологічного поступу.
Навчальні ресурси: 
  аналіз літературних текстів (епізодів) екологічного спрямування, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий