Роль зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей
Ключові компетентності
|
Компоненти
| |
1
|
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами
|
Уміння:
сприймати, розуміти інформацію державною мовою;
усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди. Ставлення:
поцінування української мови як державної – чинника національної ідентичності;
текстоцентризм;
дискусія, дебати, діалог.
|
2
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння:
читати тексти іноземною мовою за умови вивчення відповідної іноземної мови в школі;
зіставлення оригінальних текстів з українськими художніми перекладами.
Ставлення:
усвідомлення багатства рідної мови;
усвідомлення багатства рідної мови;
Навчальні ресурси:
зіставлення текстів українських перекладів літературних творів та оригіналів.
|
3
|
Математична компетентність
|
Уміння:
розвивати абстрактне мислення;
установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію;
чітко формулювати визначення і будувати гіпотези;
перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).
Ставлення:
прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно.
Навчальні ресурси:
роздум (визначення тези, добір аргументів, наведення прикладів, формулювання висновків), висунення гіпотези та її обґрунтування;
тексти, у яких наявні графіки, таблиці, схеми тощо.
|
4
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
Уміння:
швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;
проводити пошукову діяльність, словесно оформлювати результати досліджень;
критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури.
Ставлення:
готовність до опанування новітніми технологіями;
оперативне реагування на технологічні зміни.
Pесурси:
інноваційні технології навчання (інтерактивні, інформаційно-комунікаційні).
|
5
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Уміння:
діяти за алгоритмом, складати план тексту;
використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.
Ставлення:
задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі;
прагнення дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі;
критичне ставлення до медійної інформації.
Навчальні ресурси:
дописи в соціальних мережах і коментарі до них;
інструментальні тексти (алгоритми, інструкції тощо);
складання плану;
аналіз медіатекстів (виявлення маніпулятивних технологій).
|
6
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння:
визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення;
планувати й організовувати власну навчальну діяльність;
читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо;
постійно поповнювати власний словниковий запас;
користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси тощо);
здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;
застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.
Ставлення:
прагнення використовувати українську мову в різних життєвих ситуаціях;
готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїцію;
розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання.
Навчальні ресурси:
інструкції з ефективного самонавчання;
довідкова література, зокрема, пошукові системи;
електронні мережеві бібліотеки.
|
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння:
презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.
Ставлення:
готовність брати відповідальність за себе та інших;
розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.
Навчальні ресурси:
тексти офіційно-ділового стилю (резюме, доручення тощо), самопрезентація, зразки реклами, літературні твори, які містять моделі ініціативності.
|
8
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Уміння:
аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань;
уникати дискримінації інших у ході спілкування;
критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту.
Ставлення:
поцінування людської гідності;
повага до закону та правових норм, зокрема до норм українського мовного законодавства;
утвердження права кожного на власну думку.
Навчальні ресурси:
інтерактивні технології навчання;
художні твори, які містять моделі демократичного державного устрою.
|
9
|
Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Уміння:
використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;
дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини;
читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;
створювати тексти, висловлюючи власні ідеї, спираючись на досвід і почуття та використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби.
Ставлення:
потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним;
відкритість до міжкультурної комунікації;
зацікавленість світовими культурними набутками.
Навчальні ресурси:
твори різних видів мистецтва;
мистецькі проекти.
|
10
|
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Уміння:
не завдавати шкоди довкіллю в ході власної діяльності;
сприймати довкілля як життєдайне середовище;
бережливо ставитися до природи як важливого чинника реалізації особистості;
розуміти переваги здорового способу життя.
Ставлення:
готовність зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутнього;
набуття знань про цілісну наукову картину світу для суспільно-технологічного поступу.
Навчальні ресурси:
аналіз літературних текстів (епізодів) екологічного спрямування, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий