Т е м а. Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і
дитини в новелі «Чарівна крамниця».
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). (ТЛ)
Поглиблення понять про оповідача, точку зору.
М е т а(розвиток компетентностей): предметних – уміння розрізняти за змістом різновиди
новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.); виразно читати і
переказувати (близько до тексту) новелу
письменника; характеризувати
образ оповідача, розрізняти його за формою оповіді (оповідач – від 1-ої особи,
розповідач – від 3-ої особи); ключових
– розвиток творчої уяви, читацького досвіду, навички працювати з різними
джерелами інформації, уміння її опрацьовувати і представляти.
Р е а л і з а ц і я НЛ: висловлення судження щодо моральної
відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; поціновування
щирості людських стосунків (НЛ-2); усвідомлення цінності життя (НЛ-3).
Т и п
у р о к у: урок
формування нових знань і розвитку на їх основі умінь і навичок.
Герберт Уеллс – неперевершений фантаст,
який належить до рідкісного кола письменників,
що володіють дійсною науковою культурою.
А.
Моруа
Х і
д у р о к у
І. Актуалізація опорних знань, умінь,
навичок.
Пригадайте,
будь ласка, які твори називаються фантастичними?
Назвіть
прочитані вами фантастичні твори. Які з них сподобалися найбільше?
Поміркуйте,
в чому секрет популярності фантастичних творів?
ІІ. Підготовка до сприйняття навчальної
теми.
Карел
Чапек(Чехія), Айзек Азімов, Рей Бредбері, Урсула Кребер Ле Гуїн, Станіслав Лем
(США), Артур Кларк(Англія), брати Стругацькі, О.Шалімов, Кір Буличов(Росія) –
письменники-фантасти XX ст..
ІІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку.
IV. Формування нових знань і способів дії.
·
Слово вчителя
про Г.Уеллса.
Англійського
письменника Г.Уеллса справедливо називають основоположником наукової
фантастики. Його сучасник французький майстер красного письменства Жуль Верн
писав: «Уеллс більше, ніж хтось інший, є представником англійської уяви». Твори
Уеллса заворожують читачів польотом фантазії, неймовірними ситуаціями. Джерелом
натхнення для письменника була наука. Здобутки в галузі хімії підказали
Г.Уеллсу сюжет «Людини-невидимки», успіхи в галузі хірургії – «Острова доктора
Моро». Понад усе він захоплювався біологією. Захистив докторську дисертацію, за
його підручником з біології навчалося не одне покоління студентів. Вплив саме
цієї науки відчутний в багатьох його творах. Серед них такі відомі оповідання,
як «Острів епіорніса», «Незвичайна орхідея». Твори письменника вражають
часовими й просторовими масштабами. Він запрошує читачів на глибину океану («У
безодні») й на інші планети («Перші люди на Місяці», «Зірка»), на гостину до
людей кам’яного віку («Це було в кам’яному віці») й у далеке майбутнє («Машина
часу»). Письменника хвилює і доля людської цивілізації («Війна світів», «Коли сплячий
прокинеться»).
Варто
додати, що твори Г.Уеллса українською мовою перекладали Сергій Іваненко, Микола
Іванов, Олекса Логвиненко та інші.
·
Опрацювання
сторінок життя і творчості Г.Уеллса.
Самостійна
робота учнів з різними джерелами: підручником, Інтернетом, телефоном.
·
Презентація
отриманих знань у вигляді схеми або таблиці.
·
Словникова
робота.
Інкубатор
– апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці.
Міраж
– тут: дещо уявне.
Прейскурант
– офіційний довідник цін на товари й різні послуги.
Пілястр
– вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді частини відбудованого в неї
чотиригранного стовпа.
Кеб –
однокінний екіпаж в Англії.
·
Читання «ланцюжком»
уривка оповідання Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
·
Бесіда за
змістом прочитаного.
Від чийого імені ведеться оповідь?
·
Поглиблення
знань з теорії літератури.
Оповідач
– вигадана автором особа, від імені якої в художньому творі письменник оповідає
про події і людей.
Точка зору – погляд на події і персонажів, ставлення до них, що виявляється у формах оповіді й залежить від того, хто розповідає про події і людей, його участі в сюжеті, зацікавленості, часової дистанції.
Чому оповідачу
«й на думку не спадало» зайти до крамниці?
Що дивовижного
було в тій крамниці? Відповідаючи, використовуйте цитати.
V. Застосування знань, умінь, навичок.
·
Творча робота.
Створення
обкладинки до оповідання Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
VI. Домашнє завдання. Дочитати оповідання; підготувати вибіркові
перекази «Сприйняття подій батьком», «Сприйняття подій сином». Закінчити творчу
роботу, бути готовим представити її в класі, розказати, які провідні теми,
ідеї, герої знайшли втілення на обкладинці.
VII. Оцінювання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий