Автор-розробник — К.Баханов
та ін.
Суть. «Метод проектів» зародися в надрах американської
системи навчання наприкінці XIX ст. Сьогодні під цим словосполученням розуміють
метод навчання, форму організації занять, педагогічну технологію, систему
організації навчання.
Спостерігається поліваріативність представлення
технології різними авторами (К.Ваханов, В.Гузеєв, І.Срмаков, О.Пехота, І.Чечель
та ін). Однак за своєю суттю вони споріднені — виконують функцію засобу
вирішення проблеми на основі свідомого прийняття суб'єктом мети проектної діяльності.
Технологічний концепт проектних технологій орієнтує на дієвий спосіб здобуття
нових знань у контексті конкретної ситуації та їх використання на практиці.
Метод проектів як технологія у сучасних умовах
трансформувався у проектну систему організації навчання (К.Ваханов), за якої
учні набувають знань і навичок у процесі планування й виконання практичних
завдань-проектів, — зазначає К.Баханов.
Робота над кожним проектом починається з
конференції (зборів всієї групи (класу), на якій учні самі пропонували проекти.
Цьому передують вступне слово вчителя. Він у загальних рисах ознайомлює учнів
із темою, яка вивчалась, та слухає пропозиції. їх висувають окремі учні або
групи. Якщо виникає кілька пропозицій, то вони обговорюються й обирається
найцікавіша. Після чого проект поділяється на кілька міні-проектів. Учні
розпочинають роботу щодо збирання необхідної інформації та визначення основних
напрямів його аналізу. Наступним етапом є обробка інформації у великій групі й
обговорення змісту й форми звіту. Останньою ланкою в проектній системі є підсумкова
конференція, на якій заслуховується й обговорюється звіт.
Модель проектного навчання, розроблену І.Чечель.
Технологічні етапи роботи над проектом такі:
1. Початок (визначення теми, мети, завдань, формування робочих груп).
2. Планування (аналіз проблеми, постановка завдань, уточнення інформації, синтез
ідей, плани).
3. Прийняття рішень («мозковий штурм», обговорення альтернатив» вибір оптимального
варіанта).
4. Виконання (робота з виконання проекту).
5. Перевірка та оцінювання результатів (аналіз
виконання проекту, з'ясування причин досягнень і невдач).
6. Захист (колективний аналіз діяльності). Вибір однієї із проектних практик
залежить від
специфіки завдань, які вирішуватимуться. Учені доходять висновку, що проект як
шлях пізнання в дії — творча діяльність. Вона є проблемною за формою відкриття
нових знань, практичного — за сферою їхнього застосування, інтелектуально
насиченою — за змістом, суб'єкти смисловою — за вектором мисленнєвої діяльності
Прогнозовані результати:
практико
орієнтований підхід до навчання;
формування
ключових компетенцій (соціальних, полікультурних, інформаційних,
комунікативних тощо);
розвиток
ініціативності та самостійності учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий