Технологія
інтенсифікації навчання
на основі опорних схем і знакових моделей
Автор-розробник —
В.Шаталов.
Суть. Принципи технології інтенсифікації
навчання В.Шаталова: багаторазове повторення; обов'язковий поетапний контроль; високий
рівень складності; блочне вивчення матеріалу; динаміка діяльності; використання
опор, орієнтовної основи дій.
Особливості змісту (за
Г.Селевко): матеріал подасться великими дозами; поблочне структурування
матеріалу; оформлення навчального матеріалу у вигляді опорних схем-конспектів;
опорний конспект є наочною схемою, у якій подано інформацію, що потрібно
засвоїти. Він є своєрідною конструкцією системи взаємопов'язаних символів як
замінників системи фактів, понять, ідей, наділених певним смисловим значенням.
Технологічні етапи:
перший — вивчення теорії у класі (пояснення біля дошки з допомогою
крейди, наочних матеріалів, ТЗН; повторне пояснення за опорним конспектом —
кольоровим плакатом; короткий огляд за плакатом; індивідуальна робота учнів
над своїми конспектами; фронтальне поблочне закріплення матеріалу за
конспектом);
другий — самостійна робота вдома (опорний конспект + підручник +
допомога батьків);
третій — перше повторення — фронтальний контроль засвоєння конспекту (всі
учні відтворюють конспект по пам'яті; учитель перевіряє роботи в міру
надходження; одночасно проводиться «тихе» та магнітофонне опитування; після
письмової роботи — опитування вголос);
четвертий — усне проговорювання опорного конспекту (це необхідний етап
мовленнєвої діяльності при засвоєнні, що реалізується під час різних видів
опитування);
п'ятий — друге повторення: узагальнення і систематизація (уроки взаємоконтролю;
публікація списку залікових питань; підготовка; використання усіх видів контролю (біля
дошки, «тихе», письмове опитування тощо); взаємоопитування та взаємодопомога;
ігрові елементи (змагання команд, розв'язування ребусів тощо)).
Прогнозовані результати:
формування
системи знань, умінь і навичок;
навчання
всіх дітей незалежно від індивідуальних даних;
прискорене
навчання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий