суббота, 13 февраля 2016 г.

Брейн – ринг, 5 кл.

Брейн – ринг
У грі приймає участь три команди по 6 чоловік. Команди сидять за різними столами. У кожної
з них – на столі сигнальні картки. Командам задається питання, і та із команд, яка першою підніме сигнальну картку, відповідає першою. За відповідь – 1 бал. Якщо команда дає неправильну відповідь, право ходу переходить до наступної команди. Ціна відповіді в такому разі зростає удвічі. Гра має три раунди. Кожен проводиться до пяти балів, після чого оголошується переможець.
І раунд
1. Індійці кажуть: «Язик до Делі доведе». Греки кажуть: «Питаючи, дійдеш до Міста». А як кажуть українці?
(«Язик до Києва доведе»)
2.     «Ці повісті, писані різними людьми в XXI ст.., були надруковані значно пізніше і склали 4 великі томи; вони разом мають приблизно 50 000 віршів. Загальна їх назва – «Роман про…». – Закінчіть назву книги: роман про кого?
(«Роман про Ренара»)
3.«Одного дня Кай і Герда сиділи й роздивлялися… з дивовижними звірами та пташками». – Що саме роздивлялися Кай і Герда?
(Книжку)
4.«Йому довелося жити в надзвичайно бурхливий і складний час, пережити кілька революцій і дві світові війни. Йому довелося під час Першої світової війни опікуватися дітьми біженців». – Про кого йдеться?
(Про С.Я.Маршака)
5.«Їх так і називали: «ті, хто любить мудрість», або, грецькою мовою… - Як називали грецькою мовою « тих, хто любить мудрість»?
(Філософами)
6.«Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово…». – З якої книги ці слова?
(З Біблії)
7. «Не рубай дерева, яке…». – Закінчіть прислів’я.
(«Не рубай дерева, яке дає тобі затінок»)
8.                «Збірка, до якої входять різноманітні повчальні історії, складається з п’яти книг (тантр): «Втрата дружби», «Придбання друзів»,  «Про війну ворон і сов», «Втрата набутого» та «Несподівані діяння». – Як називається збірка, яка складається з 5 тантр?
(«Панчатантра»)
9.«Ах, як це чудово! Швидше, швидше впіймайте її мені живу! Форель!». – Що таке форель?
(Рибка)

ІІ раунд
1.          «Цей вид мистецтва зображує життя, створює художні образи за допомогою слова». – Про який вид мистецтва йдеться?
(Про літературу)
2.          «Він поїхав аж до Криму. Відвідав Катеринослав (нині Дніпропетровськ), Київ, Одесу, хоча сам виходець із Росії». – Про кого йдеться?
(Про Пушкіна)
3.          «Спляча красуня, Червона Шапочка, Кіт у чоботях, Хлопчик-Мізинчик…» - Назвіть ще одного літературного героя казок, автором яких є Ш.Перро.
(Попелюшка)
4.          «Ну, більше я тебе не цілуватиму, щоб, бува, не зацілувати на смерть». – Хто і кому сказав ці слова?
(Снігова Королева – Каєві)
5.          «Північний олень не тямився з радості. Маленька розбійниця посадовила на нього Герду, про всяк випадок міцно її прив’язала і навіть підсунула їй м’яку подушечку, щоб…» - Навіщо Маленька розбійниця «підсунула» подушечку Герді?
(Щоб було зручніше сидіти)
6.                «Січень, Березень, Листопад, Лютий, Червень, Вересень, Грудень, Травень…». – Який місяць з казки Маршака загублений?
(Квітень)
7.          «Отож у 1812 році Якоб і Вільгельм змогли випустити у світ свою першу збірку, до якої ввійшло сто творів, а за два роки вийшов другий том, що містив 70 казок. 1822 року книга побачила світ в остаточній редакції».  – Як називалася перша збірка братів Грімм?
(«Дитячі і родинні казки»)
8.          «Лісовик, тридцять витязів, королевич, царівна, чаклун, Кощей…» - Що єднає цих дійових осіб?
(Вступ до поеми «Руслан і Людмила»)
9.          «Ой, я забула теплі чобітки! Ой, я забула… - прокричала маленька Герда, але олень не смів зупинитися. – Що ще забула Герда?
(Рукавиці)
ІІІ раунд
1.          «Дія, антракт, картина…» - Яке поняття з теорії літератури обєднує ці три слова?
єса)
2.          «Раз на два роки другого квітня, в день народження видатного казкаря проголошується черговий лауреат Золотої медалі Г.К.Андерсена – автор кращої дитячої книги.» - Хто проголошує лауреата Золотої медалі?
(Міжнародна Рада з книг для дітей і юнацтва)
3.          Віднині, помазаний мною на царство, ти будеш володарем над усіма звірами». – Хто став володарем над усіма звірами?
(Шакал Шандарава)
4.          «Карета знову стане гарбузом, лакеї – ящірками, кучер – щуром, розкішна сукня – благенькою дранкою». – Яка пара з цього ланцюжка випущена?
(«Коні – мишами»)
5.                «Кукуріку, кукуріку.
Наша дівчина іде,
На ній золота без ліку».
-                     З якої казки ця пісенька?
(«Пані Метелиця»)
6.          «Хай вони в тебе три роки поживуть, дім та двір стережуть. А за три роки, якщо стануть вони смирніші, приведи їх під Новий рік сюди. Зніму я з них собачі шкури». – Із кого Січень- місяць збирався зняти собачі шкури через три роки?
(Із мачухи і її дочки)
7.          «Туман усе густішав, і ось із нього почали вирізнятися маленькі світлі янголики. Доторкаючись до землі, вони перетворювалися на великих грізних ангелів. На голові в них були шоломи, а в руках – списи та щити. Коли Герда скінчила молитву, довкола неї стояло ціле військо!» - Яку молитву шепотіла Герда?
(«Отче наш»)
8.          «Його першим слухачем був старий напівсліпий кіт Карл. Але найбільше Ганс Крістіан любив розповідати своїм шкільним товаришам неймовірні історії, у яких він сам був…» - Ким був Ганс Крістіан у своїх неймовірних історіях?
(Головним героєм)
9.                « Ти котись, каблучко, На весняну лучку,
У літнії сіни,  В теремок осінній,
Серед зимового двора     До…»
-                 Закінчіть віршик Квітня-місяця з казки С.Маршака «Дванадцять місяців».
 («Новорічного костра»)


Оголошення переможця

Комментариев нет:

Отправить комментарий