1. Мотивація
Мета цього етапу
– сфокусувати увагу учнів на
проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми, мотивувати їхню пізнавальну
діяльність. Прийомами навчання можуть бути обговорення малюнка і читання
діалогу на початку параграфа, виконання відповідного завдання за підручником
або постановка цікавого питання за темою уроку, цитата, коротка жвава історія,
розминка тощо. Займає не більш як 5% часу уроку.
2.Оголошення,
представлення теми та очікуваних навчальних
результатів
Мета – забезпечити розуміння учнями їхньої
діяльності, тобто того, що вони повинні досягти в результаті уроку і що від них
очікує вчитель. Часом буває доцільно залучити до визначення очікуваних
результатів усіх учнів (приблизно 5% часу).
Для того щоб почати з учнями спільний процес
руху до результатів навчання, в початковій частині уроку потрібно:
- назвати тему уроку або запропонувати комусь
з учнів прочитати її;
- якщо назва теми містить нові слова або
проблемні питання, звернути увагу на це учнів;
- запропонувати комусь з учнів оголосити
очікуванні результати за вашим записом на дошці, зробленими заздалегідь.
Пояснити необхідне, якщо мова йде про нові поняття, способи діяльності тощо;
- нагадати учням, що наприкінці уроку ви
перевірятимете їх відповідно до того, яких вони досягли результатів, треба ще
пояснити учням, в який спосіб ви оцінюватимете їхні досягнення в балах.
3.
Надання необхідної інформації
Мета – дати учням достатньо інформації для
того, щоб на її основі виконувати практичні завдання. Це може бути стисле пояснення
(3-5 хвилин), читання тексту параграфа, перевірка домашнього завдання.
Нагадаємо, що в п’ятому класі обов’язковим для учнів є читання тексту вголос,
застосування прийому коментованого читання, читання ланцюжком або по ролях
тощо. ознайомлення з інформацією не є самоціллю. Будувати навчальний матеріал
треба таким чином, щоб основні поняття учні опрацювали неодноразово, поступово
поглиблюючись і удосконалюючись за змістом. На цей елемент під час опрацювання
окремого питання параграфа витрачається не більше ніж 5-10 хвилин. Загалом на
опанування новою для учнів інформацією відведено близько 20% часу.
4.
Інтерактивні та інші вправи – центральна частина заняття
Мета – засвоєння й застосування навчальних
досягнень учнів відповідно до очікуваних результатів уроку. Послідовність
проведення цього елемента:
- інструктування – вчитель розповідає
учасникам про мету вправи або порядок виконання завдання, про правила, про
послідовність дій, і кількість часу на виконання; чи все зрозуміло учням;
- якщо це передбачено підручником,
відбувається об’єднання в пари чи групи і розподіл ролей;
- виконання завдання, в якому вчитель виступає
як організатор, помічник, ведучій дискусії, намагаючись дати учням максимум
можливостей для самостійної роботи і навчання в співробітництві одне з одним;
- презентація виконання вправи або завдання.
Ця частина уроку займає, як правило, близько
50% його часу.
5.
Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку
Мета – рефлексія, усвідомлення того, що було
зроблено на уроці, чи досягнуто поставленої мети, як можна застосувати отримане
на уроці в майбутньому. Підбиття підсумків бажано проводити у формі запитань.
Крім передбачених підручником, учням можна запропонувати запитання: що нового
дізналися, яких навичок навчилися, де це можна застосувати в житті. Крім того,
можна поставити запитання й щодо проведення самого уроку: що було найбільш
вдалим, що ще сподобалося, що потрібно змінити в майбутньому. Важливо, щоб самі
учні змогли сформулювати відповіді на всі ці запитання. Для підбиття
результатів бажано лишити до 10-20% часу, відведеного на урок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий