пятница, 30 июня 2017 г.

Структура продуктивного уроку

1. Мотивація
 Мета цього етапу
– сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми, мотивувати їхню пізнавальну діяльність. Прийомами навчання можуть бути обговорення малюнка і читання діалогу на початку параграфа, виконання відповідного завдання за підручником або постановка цікавого питання за темою уроку, цитата, коротка жвава історія, розминка тощо. Займає не більш як 5% часу уроку.
 2.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних
 результатів
 Мета – забезпечити розуміння учнями їхньої діяльності, тобто того, що вони повинні досягти в результаті уроку і що від них очікує вчитель. Часом буває доцільно залучити до визначення очікуваних результатів усіх учнів (приблизно 5% часу).
 Для того щоб почати з учнями спільний процес руху до результатів навчання, в початковій частині уроку потрібно:
 - назвати тему уроку або запропонувати комусь з учнів прочитати її;
 - якщо назва теми містить нові слова або проблемні питання, звернути увагу на це учнів;
 - запропонувати комусь з учнів оголосити очікуванні результати за вашим записом на дошці, зробленими заздалегідь. Пояснити необхідне, якщо мова йде про нові поняття, способи діяльності тощо;
 - нагадати учням, що наприкінці уроку ви перевірятимете їх відповідно до того, яких вони досягли результатів, треба ще пояснити учням, в який спосіб ви оцінюватимете їхні досягнення в балах.
 3. Надання необхідної інформації
 Мета – дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання. Це може бути стисле пояснення (3-5 хвилин), читання тексту параграфа, перевірка домашнього завдання. Нагадаємо, що в п’ятому класі обов’язковим для учнів є читання тексту вголос, застосування прийому коментованого читання, читання ланцюжком або по ролях тощо. ознайомлення з інформацією не є самоціллю. Будувати навчальний матеріал треба таким чином, щоб основні поняття учні опрацювали неодноразово, поступово поглиблюючись і удосконалюючись за змістом. На цей елемент під час опрацювання окремого питання параграфа витрачається не більше ніж 5-10 хвилин. Загалом на опанування новою для учнів інформацією відведено близько 20% часу.
 4. Інтерактивні та інші вправи – центральна частина заняття
 Мета – засвоєння й застосування навчальних досягнень учнів відповідно до очікуваних результатів уроку. Послідовність проведення цього елемента:
 - інструктування – вчитель розповідає учасникам про мету вправи або порядок виконання завдання, про правила, про послідовність дій, і кількість часу на виконання; чи все зрозуміло учням;
 - якщо це передбачено підручником, відбувається об’єднання в пари чи групи і розподіл ролей;
 - виконання завдання, в якому вчитель виступає як організатор, помічник, ведучій дискусії, намагаючись дати учням максимум можливостей для самостійної роботи і навчання в співробітництві одне з одним;
 - презентація виконання вправи або завдання.
 Ця частина уроку займає, як правило, близько 50% його часу.
 5. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку

 Мета – рефлексія, усвідомлення того, що було зроблено на уроці, чи досягнуто поставленої мети, як можна застосувати отримане на уроці в майбутньому. Підбиття підсумків бажано проводити у формі запитань. Крім передбачених підручником, учням можна запропонувати запитання: що нового дізналися, яких навичок навчилися, де це можна застосувати в житті. Крім того, можна поставити запитання й щодо проведення самого уроку: що було найбільш вдалим, що ще сподобалося, що потрібно змінити в майбутньому. Важливо, щоб самі учні змогли сформулювати відповіді на всі ці запитання. Для підбиття результатів бажано лишити до 10-20% часу, відведеного на урок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий