вторник, 18 апреля 2023 г.

Діагностувальний диктант 5 клас НУШ

  

(Проводиться після вивчення теми «Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Діалог. Тире при діалозі») 


ВЕСНА 

   Білим цвітом наливаються в садах абрикоси. Вітер обіймає той цвіт і гойдає, голубить в своїх обіймах, а потім відпускає на волю. Відірвані квіти влягаються на землю спати, щоб дивитися кольорові сни.

     Біле на зеленому – неймовірна картина! Перехоплює подих від незайманої краси.

   Краса розлита в усьому: в садах і полях, у квітах і травах, у хмарах і вітрі, у кожній набухлій бруньці і відірваній пелюстці.

   «Весна!» - несуть звістку на крилах птахи.

   Тим часом пробуджується вся планета. В повітрі пахне свіжістю і млосним ароматом абрикосового цвіту.

-         - Мамо, чим пахне весна?

-        -  Любов’ю до тебе, сину.

 

БАРВІНОК КОЛО ХАТИ

 

   Стелися, барвінку, коло батьківської хати.

   Тебе колись посіяли мамині руки. Ти розрісся широкою  річкою, побіг у різні сторони: до винограду, до груші, до сливи, до тину. Тебе так багато!

   Ти заплітаєш стежки і дороги долі. В тобі моє босоноге дитинство, мій зв’язок із малою батьківщиною.

   В твою синь упало чимало тихого дощу. Ти завжди такий свіжий і ніжний! Ти завжди мені нагадуєш маму.

-         - Чуєш, барвінку? В тобі живуть мої спогади. В тобі живе моя душа.

-    Пам’ять про маму завжди у барвінку кольору її очей, кольору неба і рідного стяга.


Комментариев нет:

Отправить комментарий