Календарно-тематичне планування на 2025-2026 н.р.
Українська
література 7 клас
Модельна навчальна програма
«Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт
Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). «Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки
України від 01 грудня 2023 року № 1466)
Орієнтовна
кількість годин: 2 год на тиждень; 70 год на навчальний рік.
Література рідного краю – 2 год. Позакласне читання – 2 год.
Підручник.
Заболотний В.В. Українська література: підручник для 7 класу закладів загальної
середньої освіти / В.В.Заболотний та ін.. – Київ : Літера ЛТД, 2024. – 288 с.
ГР - група результатів
ПО - поточне оцінювання
ПР - підсумкова робота
П/н |
Зміст навчального матеріалу |
ГР |
Дата |
Стор. |
І семестр
Вступ |
|
|||
1 |
Функції
художньої літератури. Спорідненість функцій літератури з функціями інших
видів мистецтва. ТЛ: роди художньої літератури; епічні й
ліричні жанри (повторення). |
|
|
4-7 |
Розділ 1 ОЙ НА
ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ Тема «Народна
творчість» |
||||
2 |
Народні
соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово). Ідейно-художнє багатство
соціально побутових пісень. ТЛ: соціально-побутові пісні. |
|
|
8-10 |
3 |
Народна
козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть». Образ козака-воїна, захисника
України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і
родинних мотивів, художня образність.ГР
3 ПО (письмовий проєкт «Мій образ воїна-захисника України») |
|
|
10-13 |
4 |
Народна
чумацька пісня «Чумаче, чумаче, чого зажурився?». Зображення
непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою. |
|
|
14-16 |
5 |
Народна
стрілецька пісня «Там, під львівським замком».Пісня-реквієм
січовому стрілецтву. Мотив засудження війни. Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове
військо» (М. Гайворонський). Пісня супротиву. Віра в перемогу,
патріотизм, оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм. |
|
|
17-21 |
6 |
Виразне читання
вголос народних
пісень та пісень літературного походження (на вибір). Роман Купчинський «Засумуй, трембіто»;
ЛевкоЛепкий «Гей, видно село». Усний твір-опис картини за вивченою темою / сенкан
(на вибір). І. Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султану», С.
Васильківський «Запорожець», «Чумацький Ромоданівський шлях», М. Пимоненко «У
похід» («Проводи козаків»), І. Айвазовський «Чумаки на відпочинку», «Обоз у
степу», О. Шупляк «Чумаки Шлях додому», «Чумацький шлях», М. Приймаченко.
«Чом не прийшов…» |
ПО ГР
2
|
|
|
7 |
Коломийки.
«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». Побудова, ритм коломийок.
Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста».
Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
|
|
|
8 |
Підсумкова робота 1 з тем «Вступ», «Народна творчість» |
ПР ГР 4 |
|
|
Тема
«Історичне минуле в художній прозі» |
||||
9 |
Іван
Франко. Повість «Захар Беркут». Короткі відомості про митця.
Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців
проти нападників |
|
|
24-26 |
10 |
Сюжет,
композиція, основні образи твору. Лідерські якості Захара Беркута. |
|
|
27-46 |
11 |
Збірний образ
тухольської громади. Мотиви патріотизму та єдності народу. Діалог |
ПО ГР
1 |
|
46-58 |
12 |
Роль художніх
засобів, особливості мови твору. Ідея твору, його актуальність. ТЛ:повість (повторення), історична повість; ідея твору. |
|
|
58-61 |
13 |
Леонід
Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Короткі
відомості про митця. Героїзм українського народу в протистоянні московському
війську в битві під Конотопом, усенародний характер боротьби. Образ Павлика –
маленького героя-захисника. Відстоювання права українців на власний
національний шлях. |
|
|
62-68 |
14 |
Андрій Чайковський «За сестрою» Читання мовчки |
ПО ГР
2 |
|
|
15 |
Підсумкова робота 2 з
теми «Історичне минуле в художній прозі» Твір |
ПР ГР 3 |
|
|
16 |
Письменники рідного
краю про історичне минуле і сьогодення. |
|
|
|
Розділ 2 І
ДИТИНСТВО, Й РОЗЛУКА, Й ТВОЯ МАТЕРИНСЬКА ЛЮБОВ |
||||
17 |
Михайло
Стельмах. Повість «Щедрий вечір» (уривки з другого, четвертого,
дев’ятого розділів). Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про
дитинство. ТЛ:автобіографічний твір. |
|
|
69-78 |
18 |
Калейдоскоп
подій, відображених у спогадах автора. Поетизація краси навколишнього світу,
зв’язку людини з усім сущим. Усний переказ |
ПО ГР1 |
|
78-83 |
19 |
Дружба Люби й
Михайлика. Психологізм (передавання внутрішнього стану персонажу його думок,
переживань). |
|
|
84-88 |
20 |
Андрій
Малишко. «Пісня про рушник». Короткі відомості про митця.
Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії
«Пісня про рушник».Спогади й роздуми ліричного героя поезії «Чому, сказати, й сам не знаю…» про
стежину в рідному краю. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні
засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. Образи-символи у
творі. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи (повторення); трискладові стопи. |
|
|
89-91
91-94 |
21 |
Есе «Стежина мого дитинства» (письмово) |
ПО
ГР 3 |
|
|
22 |
Василь
Симоненко.
Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка
супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею.
Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі. |
|
|
95-97 |
23 |
Романтичний
порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».
Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні
самоствердитися. Заперечення байдужості, пасивності. Алегоричні та символічні
образи твору. |
|
|
98-99 |
24 |
Підсумкова робота. Аудіювання |
ПР ГР 1 |
|
|
Тема «Сила
дружби та перше кохання» |
||||
25 |
Наталка
Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (із збірки
«Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю. Розповідь про шкільні
будні в оповіданні. Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й
переживання. Образ оповідача. Значення родинних цінностей у становленні
особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв. |
|
|
100-109 |
26 |
Валентин
Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено).
Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди
школярів: дружбу й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше
побачення. |
|
|
109-114 |
27 |
Образи
головних персонажів.Основні сюжетні лінії. Засоби творення комічного. ТЛ:
гумор (повторення). |
|
|
114-137 |
28 |
Степан Процюк «Марійка і Костик», Віктор Близнець «Женя і
Синько»
Підсумкова робота. Читання мовчки |
ПР ГР 2 |
|
|
29 |
Підсумкова робота 3 за розділом «І дитинство, й розлука,
й твоя материнська любов» |
ПР ГР 3,4 |
|
|
30 |
Твори письменників рідного
краю про дружбу, кохання. |
|
|
|
Узагальнення
та систематизація вивченого |
|
|||
31 |
Узагальнення
та систематизація вивченого за І семестр. |
|
|
|
|
ІІ семестр Розділ 3 ЙДУЧИ
ДОРОГАМИ ЖИТТЯ |
|
|
|
|
Тема «Мудрість
Кобзаря» |
|
|
|
32 |
Тарас
Шевченко.
Короткі відомості про митця. Рання творчість. Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в
баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. Сюжет і композиція
твору.Драматизм ситуацій, розкриття внутрішнього світу людини. Ідея
незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичний пейзаж. |
|
|
130-145 |
33 |
Приїзд в
Україну 1843р. Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної
памʼяті про героїчне минуле. Мотив відродження українського національного
почуття, незнищенності народу. ТЛ:
громадянська лірика. Читання
вголос |
ПО ГР
2 |
|
145-147 |
34 |
Перевіряємо.
Аналізуємо. Міркуємо |
|
|
148-149 |
35 |
Есе
«Мій Шевченко» |
ПР ГР 3 |
|
|
Тема
«Література антивоєнного спрямування» |
||||
36 |
Григір
Тютюнник. Повість «Климко». Короткі відомості про митця. Автобіографічна
основа твору. |
|
|
150-157
|
37 |
Тема, сюжет і
композиція твору. Літературний
паспорт твору |
ПО ГР
3 |
|
157-163 |
38 |
Трагедія
воєнного лихоліття очима дитини. Образ Климка. Ідея самопожертви. Показ
людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв. Читання
мовчки |
ПО ГР
2 |
|
163-168
|
39 |
Художні деталі як засоби відтворення
соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру
персонажів. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
Провідні мотиви твору, його антивоєнне спрямування. Засторога проти фатальних
наслідків війни. ТЛ: композиція твору, художня деталь
(повторення та поглиблення). |
|
|
168-173 |
40 |
Розгорнута відповідь на запитання (усно). |
ПО ГР
1 |
|
|
41 |
Павло
Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Короткі відомості про митця.
Розповідь, заснована на реальних подіях. Місце й роль двох записок у
художньому тексті. Ліричний герой як збірний образ українського
воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму,
відданості батьківщині захисника України.. |
|
|
174-177 |
42 |
Поезія
«Доньці»
(«Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і
безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література |
|
|
177-178 |
43 |
Написання листа воїну-герою (письмово) |
ПО ГР
3 |
|
|
44 |
Підсумкова робота 4 за
розділом «Йдучи дорогами життя» |
ПО ГР 4 |
|
|
Розділ 4
ПІДНЯТИСЯ НАД БУДЕННІСТЮ |
||||
Тема «Людина і
природа в художній літературі» |
||||
45 |
Микола
Вінграновський. Повість «Сіроманець». Дружба хлопчика й вовка як приклад
гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин. |
|
|
179-186
|
46 |
Доброта,
вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо
у відстоюванні своєї позиції. Усний переказ |
ПО ГР
1 |
|
186-191 |
47 |
Людина й
природа, дружба й взаємодопомога, добро й зло у творі. |
|
|
192-200 |
48 |
Головні й
другорядні герої твору. Сюжет повісті. |
|
|
200-201 |
49 |
Борис
Харчук. Повість «Діана». Художня оповідь про перебування на канікулах у
селі міської дівчинки Марти, розкриття дружніх стосунків дівчинки зі
своєюпідопічною – вівчаркою Діаною. |
|
|
202-210 |
50 |
Мінливість
вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Внутрішній монолог
Марти як додатковий прийомом для розкриття сутності душі дівчинки. |
|
|
211-219 |
51 |
Мотив
відповідальності за тих, кого ми приручили. Глибина
підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи.
Сюжет і композиція твору. |
|
|
219-221 |
52 |
ЕрвінУмеров «Самотність», Микола Вінграновський «Літньої
ночі». Підсумкова робота. Читання мовчки |
ПР ГР 2 |
|
|
53 |
Володимир
Підпалий. Поезія «Бачиш: між трав зелених…». Ідея
гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи та всього живого.
Піклування ліричного героя про природу рідного краю. Чарівний світ природи й
людської уяви. Ніжність почуттів ліричного героя. |
|
|
222-224 |
54 |
Ліна
Костенко. Глибина
й оригінальність авторського світобачення та солодкий спомин про дитинство у
вірші «Дзвенять у відрах крижані
кружальця...». Уявний образ самотньої оселі, не зігрітої людським теплом.
Мотив відповідальності людини за свої вчинки у вірші «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина почуттів ліричної
героїні та поетичних асоціацій. |
|
|
225-228 |
55 |
Твори письменників рідного
краю про природу |
|
|
|
56 |
Підсумкова робота 5. Письмовий твір
з теми «Людина і природа в художній літературі» |
ПР ГР 3 |
|
|
|
Тема «Фантастика,
містика, пригоди» |
|
|
|
57 |
Наталя
Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Коротко про письменницю. Позачасова
актуальність екологічних проблем. Пізнання світу, відповідальність за долю
людства. Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. Наукові
факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення. Композиція твору. ТЛ: фантастика. |
|
|
229-237 |
58 |
Перевіряємо.
Аналізуємо. Міркуємо |
|
|
238-239 |
59 |
Олександра
Дорожовець. Повість «Старий будинок». Коротко про письменницю. Світла й
зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим у
нашому житті є все, створене з добром. |
|
|
240-246 |
60 |
Розкриття
характеру головної героїні. Стійкість у подоланні труднощів,
цілеспрямованість у досягненні мети. Почуття обов’язку, дружба й
взаємодопомога. Готовність продукувати нові ідеї. |
|
|
246-253 |
61 |
Проблематика
повісті. |
|
|
253-260 |
62 |
Простір і час,
реальне й фантастичне, пригодницька інтрига у творі. ТЛ: фентезі. |
|
|
260-263 |
63 |
Перевіряємо.
Аналізуємо. Міркуємо |
|
|
264-265 |
64 |
Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили» Підсумкова
робота. Аудіювання |
ПР ГР 1 |
|
|
65 |
Андрій
Кокотюха. Повість «Полювання на Золотий кубок». Коротко про
письменника. Небезпечні пригоди школярів у детективній повісті. Образи
розумника Максима Білана й силача Дениса Черненка. |
|
|
266-275 |
66 |
Кмітливість,
винахідливість, рішучість, товариськість головних героїв. Відповідальність за
свої вчинки. Інтрига в детективному творі. Засоби творення атмосфери
таємничості. ТЛ: детектив. |
|
|
275-285 |
67 |
Підсумкова робота 6 з теми ««Фантастика, містика,
пригоди» |
ПР ГР 4 |
|
|
68 |
Література рідного краю. |
|
|
|
69 |
Захист проєкту
«Моя улюблена книга українського письменника» |
|
|
|
Узагальнення
та систематизація вивченого |
|
|||
70 |
Узагальнення
та систематизація вивченого за рік. |
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий