вторник, 26 августа 2025 г.

Українська література 7 клас Календарно-тематичне планування на 2025-2026 н.р. (за МП Заболотного з урахуванням груп результатів)

 

Календарно-тематичне планування на 2025-2026 н.р.

Українська література 7 клас 

Модельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01 грудня 2023 року № 1466)

Орієнтовна кількість годин: 2 год на тиждень; 70 год на навчальний рік.

Література рідного краю – 2 год.     Позакласне читання – 2 год.

Підручник. Заболотний В.В. Українська література: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / В.В.Заболотний та ін.. – Київ : Літера ЛТД, 2024. – 288 с.

ГР - група результатів 

ПО - поточне оцінювання

ПР - підсумкова робота

П/н

Зміст  навчального матеріалу

ГР

Дата

Стор.

І семестр Вступ

 

1

Функції художньої літератури. Спорідненість функцій літератури з функціями інших видів мистецтва. ТЛ: роди художньої літератури; епічні й ліричні жанри (повторення).

 

 

4-7

Розділ 1 ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ

Тема «Народна творчість»

2

Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди (оглядово). Ідейно-художнє багатство соціально побутових пісень. ТЛ: соціально-побутові пісні.

 

 

8-10

3

Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть». Образ козака-воїна, захисника України. Відображення життя та побуту козаків. Поєднання громадянських і родинних мотивів, художня образність.ГР 3 ПО (письмовий проєкт «Мій образ воїна-захисника України»)

 

 

10-13

4

Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче, чого зажурився?». Зображення непростого мандрівного життя чумаків. Розлука з родиною, туга за домівкою.

 

 

14-16

5

Народна стрілецька пісня «Там, під львівським замком».Пісня-реквієм січовому стрілецтву. Мотив засудження війни. Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо» (М. Гайворонський). Пісня супротиву. Віра в перемогу, патріотизм, оптимізм у творі. ТЛ: пісня-реквієм.

 

 

17-21

6

Виразне читання вголос народних пісень та пісень літературного походження (на вибір).  Роман Купчинський «Засумуй, трембіто»; ЛевкоЛепкий «Гей, видно село».

Усний твір-опис картини за вивченою темою / сенкан (на вибір). І. Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султану», С. Васильківський «Запорожець», «Чумацький Ромоданівський шлях», М. Пимоненко «У похід» («Проводи козаків»), І. Айвазовський «Чумаки на відпочинку», «Обоз у степу», О. Шупляк «Чумаки Шлях додому», «Чумацький шлях», М. Приймаченко. «Чом не прийшов…»

ПО

ГР 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». Побудова, ритм коломийок. Особливість жанру, його життєвість. Коломийки – «перли розсипаного намиста». Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки.

 

 

21-23

8

Підсумкова робота 1 з тем «Вступ», «Народна творчість»

ПР

ГР  4

 

 

Тема «Історичне минуле в художній прозі»

9

Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Короткі відомості про митця. Історична основа повісті. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти нападників

 

 

24-26

10

Сюжет, композиція, основні образи твору. Лідерські якості Захара Беркута.                              

 

 

27-46

11

Збірний образ тухольської громади. Мотиви патріотизму та єдності народу.                                                      Діалог

ПО

ГР 1

 

46-58

12

Роль художніх засобів, особливості мови твору. Ідея твору, його актуальність. ТЛ:повість (повторення), історична повість; ідея твору.

 

 

58-61

13

Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Короткі відомості про митця. Героїзм українського народу в протистоянні московському війську в битві під Конотопом, усенародний характер боротьби. Образ Павлика – маленького героя-захисника. Відстоювання права українців на власний національний шлях.

 

 

62-68

14

Андрій Чайковський «За сестрою»          Читання мовчки

ПО

ГР 2

 

 

15

Підсумкова робота 2 з теми «Історичне минуле в художній прозі» Твір

ПР

ГР 3

 

 

16

Письменники рідного краю про історичне минуле і сьогодення.

 

 

 

Розділ 2 І ДИТИНСТВО, Й РОЗЛУКА, Й ТВОЯ МАТЕРИНСЬКА ЛЮБОВ

17

Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» (уривки з другого, четвертого, дев’ятого розділів). Короткі відомості про митця. Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ:автобіографічний твір.

 

 

69-78

18

Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора. Поетизація краси навколишнього світу, зв’язку людини з усім сущим.                                                 Усний переказ

 

ПО

ГР1

 

78-83

19

Дружба Люби й Михайлика. Психологізм (передавання внутрішнього стану персонажу його думок, переживань).

 

 

84-88

20

Андрій Малишко. «Пісня про рушник». Короткі відомості про митця. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини в поезії «Пісня про рушник».Спогади й роздуми ліричного героя поезії «Чому, сказати, й сам не знаю…» про стежину в рідному краю. Ідея уславлення любові до рідного краю. Художні засоби для донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму. Образи-символи у творі. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи (повторення); трискладові стопи.

 

 

89-91

 

 

91-94

21

Есе «Стежина мого дитинства» (письмово)

ПО ГР 3

 

 

22

Василь Симоненко. Короткі відомості про митця. Мотив уславлення материнської любові, яка супроводжуватиме дитину протягом життя, у поезії «Лебеді материнства»; вічний звʼязок із рідною землею. Возвеличення любові до матері, до Батьківщини. Образи-символи у творі.

 

 

95-97

23

Романтичний порив, прагнення руху вперед, жага нових відкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Змалювання ідеї сенсу людського життя в пошуках, мандрах, у бажанні самоствердитися. Заперечення байдужості, пасивності. Алегоричні та символічні образи твору.                     

 

 

 

 

 

 

98-99

24

Підсумкова робота. Аудіювання

ПР ГР 1

 

 

Тема «Сила дружби та перше кохання»

25

Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» (із збірки «Щоденник ельфа»). Короткі відомості про письменницю. Розповідь про шкільні будні в оповіданні. Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання. Образ оповідача. Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв.

 

 

100-109

26

Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» (скорочено). Короткі відомості про митця. Гумористична повість про життя та пригоди школярів: дружбу й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

 

 

109-114

27

Образи головних персонажів.Основні сюжетні лінії. Засоби творення комічного. ТЛ: гумор (повторення).

 

 

114-137

28

Степан Процюк «Марійка і Костик», Віктор Близнець «Женя і Синько»    Підсумкова робота. Читання мовчки 

ПР

ГР 2

 

 

29

Підсумкова робота 3 за розділом «І дитинство, й розлука, й твоя материнська любов»

ПР ГР 3,4

 

 

30

Твори письменників рідного краю про дружбу, кохання.

 

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого

 

31

Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр.

 

 

 

 

ІІ семестр

Розділ 3 ЙДУЧИ ДОРОГАМИ ЖИТТЯ

 

 

 

 

Тема «Мудрість Кобзаря»

 

 

 

32

Тарас Шевченко. Короткі відомості про митця. Рання творчість. Балада «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви в баладі. Народнопісенний прийом метаморфози. Сюжет і композиція твору.Драматизм ситуацій, розкриття внутрішнього світу людини. Ідея незнищенності справжнього кохання. Поняття про романтичний пейзаж. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичний пейзаж.

 

 

130-145

33

Приїзд в Україну 1843р.   Поезія «Розрита могила». Трагічні наслідки знецінення історичної памʼяті про героїчне минуле. Мотив відродження українського національного почуття, незнищенності народу. ТЛ: громадянська лірика.                                 Читання вголос

 

 

 

ПО

ГР 2

 

145-147

34

Перевіряємо. Аналізуємо. Міркуємо

 

 

148-149

35

Есе «Мій Шевченко»

ПР ГР 3

 

 

Тема «Література антивоєнного спрямування»

36

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Короткі відомості про митця. Автобіографічна основа твору.

 

 

150-157

 

37

Тема, сюжет і композиція твору.

Літературний паспорт твору

ПО

ГР 3

 

157-163

38

Трагедія воєнного лихоліття очима дитини. Образ Климка. Ідея самопожертви. Показ людських стосунків у воєнний час. Психологізм у розкритті характерів героїв.

Читання мовчки      

 

 

ПО

ГР 2

 

163-168

39

 Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Провідні мотиви твору, його антивоєнне спрямування. Засторога проти фатальних наслідків війни. ТЛ: композиція твору, художня деталь (повторення та поглиблення).

 

 

168-173

40

Розгорнута відповідь на запитання (усно).

ПО

ГР 1

 

 

41

Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Короткі відомості про митця. Розповідь, заснована на реальних подіях. Місце й роль двох записок у художньому тексті. Ліричний герой як збірний образ українського воїна-захисника. Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму, відданості батьківщині захисника України..

 

 

174-177

42

Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Неприйняття війни. Щирість почуттів і безмежна батьківська любов. ТЛ: мілітарна література

 

 

177-178

43

Написання листа воїну-герою (письмово)

ПО

ГР 3

 

 

44

Підсумкова робота 4 за розділом «Йдучи дорогами життя»

ПО

ГР 4

 

 

Розділ 4 ПІДНЯТИСЯ НАД БУДЕННІСТЮ

Тема «Людина і природа в художній літературі»

45

Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи, бережного ставлення до диких тварин.

 

 

179-186

 

46

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.                                                            Усний переказ

 

ПО

ГР 1

 

186-191

47

Людина й природа, дружба й взаємодопомога, добро й зло у творі.

 

 

192-200

48

Головні й другорядні герої твору. Сюжет повісті.

 

 

200-201

49

Борис Харчук. Повість «Діана». Художня оповідь про перебування на канікулах у селі міської дівчинки Марти, розкриття дружніх стосунків дівчинки зі своєюпідопічною – вівчаркою Діаною.

 

 

202-210

50

Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору. Внутрішній монолог Марти як додатковий прийомом для розкриття сутності душі дівчинки.

 

 

211-219

51

Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили.

Глибина підтексту в повісті та несподівана розв’язка. Гармонія людини й природи. Сюжет і композиція твору.

 

 

219-221

52

ЕрвінУмеров «Самотність», Микола Вінграновський «Літньої ночі».   Підсумкова робота. Читання мовчки

ПР

ГР 2

 

 

53

Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: між трав зелених…». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи та всього живого. Піклування ліричного героя про природу рідного краю. Чарівний світ природи й людської уяви. Ніжність почуттів ліричного героя.

 

 

222-224

54

Ліна Костенко. Глибина й оригінальність авторського світобачення та солодкий спомин про дитинство у вірші «Дзвенять у відрах крижані кружальця...». Уявний образ самотньої оселі, не зігрітої людським теплом. Мотив відповідальності людини за свої вчинки у вірші «Ще назва є, а річки вже немає…». Глибина почуттів ліричної героїні та поетичних асоціацій.

 

 

225-228

55

Твори письменників рідного краю про природу

 

 

 

56

Підсумкова робота 5. Письмовий твір з теми «Людина і природа в художній літературі»

ПР

ГР 3

 

 

 

Тема «Фантастика, містика, пригоди»

 

 

 

57

Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Коротко про письменницю. Позачасова актуальність екологічних проблем. Пізнання світу, відповідальність за долю людства. Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. Наукові факти й технічні досягнення та гіпотези, припущення. Композиція твору. ТЛ: фантастика.

 

 

229-237

58

Перевіряємо. Аналізуємо. Міркуємо

 

 

238-239

59

Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок». Коротко про письменницю. Світла й зворушлива фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим у нашому житті є все, створене з добром.

 

 

240-246

60

Розкриття характеру головної героїні. Стійкість у подоланні труднощів, цілеспрямованість у досягненні мети. Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога. Готовність продукувати нові ідеї.

 

 

246-253

61

Проблематика повісті.

 

 

253-260

62

Простір і час, реальне й фантастичне, пригодницька інтрига у творі. ТЛ: фентезі.

 

 

260-263

63

Перевіряємо. Аналізуємо. Міркуємо

 

 

264-265

64

Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Підсумкова робота. Аудіювання

ПР

ГР 1

 

 

65

Андрій Кокотюха. Повість «Полювання на Золотий кубок». Коротко про письменника. Небезпечні пригоди школярів у детективній повісті. Образи розумника Максима Білана й силача Дениса Черненка.

 

 

266-275

66

Кмітливість, винахідливість, рішучість, товариськість головних героїв. Відповідальність за свої вчинки. Інтрига в детективному творі. Засоби творення атмосфери таємничості. ТЛ: детектив.

 

 

275-285

67

Підсумкова робота 6 з теми ««Фантастика, містика, пригоди»

ПР

ГР  4

 

 

68

Література рідного краю.

 

 

 

69

Захист проєкту «Моя улюблена книга українського письменника»

 

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого

 

70

Узагальнення та систематизація вивченого за рік.

 

 

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий