Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 6 клас

Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1. Вступ (2 години)
1

Література як вид мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.


2

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.
 (ТЛ) Початкове поняття про міф.
3

Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея. (ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
4

Міфи про Геракла (12 міфи).
5

Дедал і Ікар. Нарцис.
6

Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.
7

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
8

Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. (ТЛ) Мотив.
9

Позакласне читання №1. Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»
10

Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой».
11

Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Міфи народів світу»
3. Мудрість байки (3 години)
12

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп «Лисиця і виноград», «Крук і Лисиця». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. (ТЛ) Байка.
13

Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Мораль байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова.
14-
15

Іван Андрійович Крилов (17691844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (12 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (Байка напам’ять).  
(ТЛ) Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
16

Жуль Верн (18281905). «Пятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)
17

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.
18

Дік Сенд і його друзі.
19

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
20

Описи природи.
21

Позакласне читання №2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
22

Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
23

Чарльз Діккенс (18121870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
24

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
25

Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція.
26

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
27

Розвиток мовлення №2 (пис.). Написання вітального слова на честь літературного героя.
28

Микола Васильович Гоголь (18091852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
29

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
30

Роль фантастики в повісті.
31

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
32

Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми «Пригоди і фантастика».
Завершення І семестру
33-
34


Антон Павлович Чехов (18601904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Символічність назви.
(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
35

А. П. Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету.
36

Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст.
37

Джек Лондон (18761916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
38

Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання.
39

Описи природи та їхня роль у тексті.
40-
41


Володимир Галактіонович Короленко (18531921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва.
42

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших.
43

Петро Попельський та Евеліна.
44

Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
45

Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація твору  за темою (А.П.Чехов, В.Г.Короленко).
46

Контрольна робота №4. Різнорівневі тести з теми «Людські стосунки».
47

Мацуо Басьо (16441694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку.
48

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
(3 – 4 хайку напам’ять).
49

Роберт Бернс (17591796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять).
50

Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
(ТЛ) Ліричний герой.
51

Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…»
52

Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.
53

Позакласне читання №3. Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак»).
54

Контрольна робота №5. Твір-опис за картиною І.Шишкіна «Ранок у сосновому лісі».


55

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику.
56

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
57

Роберт Шеклі (19282005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.
58

Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
59

Позакласне читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день»
60

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (19072002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.
61

«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
(ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка).
62

Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
63

Розвиток мовлення №4(пис.). Переказ епізоду твору.
64

Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Недогадія та її мешканці(король, Лукас, пан Ермель, пані Штоцкер) (розділ третій).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний роман).
65

Моральні цінності, що стверджуються в романі М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
66

К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість).
67

Конрад і його становлення у світі.
68

Контрольна робота №6. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».
9. Підсумки (2 години)
69-70

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Для вивчення напам’ять
  • І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
  • Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
  • М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

2 комментария:

  1. Спасибо Вам за Вашу работу. Знаю Вас ещё по публикациям в журнале.

    ОтветитьУдалить