Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
|
1. Вступ (2 години)
|
|||
1
|
|
Література як вид мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний
образ, вічний образ.
|
|
|
|
||
2
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про
створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення
єдності людини й природи в міфах різних народів.
(ТЛ) Початкове поняття про міф.
|
|
3
|
|
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних
народів. Грецькі міфи. Міф про
Прометея. (ТЛ) Поглиблення
поняття про образ (міфологічний образ).
|
|
4
|
|
Міфи про Геракла (1–2 міфи).
|
|
5
|
|
Дедал і Ікар. Нарцис.
|
|
6
|
|
Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.
|
|
7
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
|
|
8
|
|
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. (ТЛ) Мотив.
|
|
9
|
|
Позакласне читання №1. Харріс Дж.
Ч. «Казки дядечка Рімуса»
|
|
10
|
|
Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами
опису «Мій улюблений міфологічний герой».
|
|
11
|
|
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем
«Вступ», «Міфи народів світу»
|
|
3. Мудрість байки
(3 години)
|
|||
12
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки,
особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп «Лисиця і виноград»,
«Крук і Лисиця». Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. (ТЛ) Байка.
|
|
13
|
|
Езоп. «Вовк і
Ягня», «Мурашки й Цикада». Мораль
байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова.
|
|
14-
15
|
|
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет»,
«Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1–2 за вибором учителя). Моральні проблеми
в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (Байка напам’ять).
(ТЛ) Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
|
|
16
|
|
Жуль Верн (1828–1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного
випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)
|
|
17
|
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність
і людяність.
|
|
18
|
|
Дік Сенд і його друзі.
|
|
19
|
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
|
|
20
|
|
Описи природи.
|
|
21
|
|
Позакласне читання №2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні
та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
|
|
22
|
|
Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
|
|
23
|
|
Чарльз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
|
|
24
|
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного
переродження.
|
|
25
|
|
Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція.
|
|
26
|
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
(казки, пісні).
|
|
27
|
|
Розвиток мовлення №2 (пис.). Написання
вітального слова на честь літературного героя.
|
|
28
|
|
Микола Васильович Гоголь
(1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
|
|
29
|
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
|
|
30
|
|
Роль фантастики в повісті.
|
|
31
|
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт,
місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
|
|
32
|
|
Контрольна робота
№3. Різнорівневі завдання з теми «Пригоди і фантастика».
|
|
Завершення І семестру
|
|||
33-
34
|
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в
оповіданнях А.П. Чехова. Символічність назви.
(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
|
|
35
|
|
А. П. Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету.
|
|
36
|
|
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль
художньої деталі. Підтекст.
|
|
37
|
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до
життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
|
|
38
|
|
Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання.
|
|
39
|
|
Описи природи та їхня роль у тексті.
|
|
40-
41
|
|
Володимир Галактіонович
Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським)
свого місця у світі. Тема мистецтва.
|
|
42
|
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага
й повага до інших.
|
|
43
|
|
Петро Попельський та Евеліна.
|
|
44
|
|
Українська природа, народні образи й традиції в
повісті.
|
|
45
|
|
Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація
твору за темою (А.П.Чехов,
В.Г.Короленко).
|
|
46
|
|
Контрольна робота
№4. Різнорівневі тести з теми «Людські стосунки».
|
|
47
|
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта
художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку.
|
|
48
|
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль
художньої деталі. Підтекст.
(3 – 4 хайку напам’ять).
|
|
49
|
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в
верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза
(рідний край – чужина). (Вірш
напам’ять).
|
|
50
|
|
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні
епітети, повтори та ін.).
(ТЛ) Ліричний герой.
|
|
51
|
|
Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє
серце в верховині…»
|
|
52
|
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з
видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.
Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.
|
|
53
|
|
Позакласне читання №3. Тургенєв І. С.
Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак»).
|
|
54
|
|
Контрольна робота
№5. Твір-опис за картиною І.Шишкіна «Ранок у сосновому лісі».
|
|
|
|
||
55
|
|
Рей Дуглас Бредбері
(1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних
цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику.
|
|
56
|
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для
розкриття головної ідеї твору.
|
|
57
|
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах
думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне
випробування Кліві.
|
|
58
|
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
|
|
59
|
|
Позакласне
читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день»
|
|
60
|
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен
(1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її
творів у різних країнах.
|
|
61
|
|
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
(ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка).
|
|
62
|
|
Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
|
|
63
|
|
Розвиток мовлення
№4(пис.). Переказ
епізоду твору.
|
|
64
|
|
Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Недогадія
та її мешканці(король, Лукас, пан Ермель, пані Штоцкер) (розділ третій).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний
роман).
|
|
65
|
|
Моральні цінності, що стверджуються в романі М.Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба,
кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
|
|
66
|
|
К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна
повість).
|
|
67
|
|
Конрад і його становлення у світі.
|
|
68
|
|
Контрольна робота №6. Різнорівневі
завдання з теми «Сучасна література.
Зростання і взаємини зі світом».
|
|
9. Підсумки (2 години)
|
|||
69-70
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
Для вивчення напам’ять
- І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
- Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
- М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)
Спасибо Вам за Вашу работу. Знаю Вас ещё по публикациям в журнале.
ОтветитьУдалитьБлагодарю за доброе Слово. С уважением.
Удалить