М е т
а у р о к у: перевірити знання,
уміння й навички учнів з теми «Сучасна література. Зростанні і взаємини зі
світом»; розвивати вміння виконувати тести різних рівнів(відкритого й закритого типів), а також вміння вирішувати комплексні компетентнісно зорієнтовані задачі; виховувати читача, який поціновує сучасну дитячу літературу.
світом»; розвивати вміння виконувати тести різних рівнів(відкритого й закритого типів), а також вміння вирішувати комплексні компетентнісно зорієнтовані задачі; виховувати читача, який поціновує сучасну дитячу літературу.
О б л а д н а н н я: завдання для
виконання контрольної роботи.
Т и п
у р о к у: урок контролю ЗУН.
Х і д у р о к у
І. Мотивація навчальної діяльності.
- Оголошення теми, завдань уроку.
- Повідомлення критеріїв оцінювання.
ІІ. Застосування знань, умінь, навичок.
- Виконання учнями завдань.
Початковий
рівень (1 – 4*0, 5=2 бали; 5 – 1 бал; разом – 3 бали)
1.Розділ «Сучасна література» представлений іменами
письменників…
А) Р.Бредбері, М.Енде, К.Нестлінгер; б) А.Ліндгрен, М.Енде, Р.Шеклі;
В) К.Нестлінгер, М.Енде, А.Ліндгрен; г) К.Нестлінгер, Дж.Родарі, М.Енде.
2. Хто з письменників розповів історію про
незвичайного хлопчика і його становлення у світі?
А)
Р.Бредбері; б) М.Енде; в) К.Нестлінгер; г) А.Ліндгрен.
3. Який з вивчених творів за жанром є
фантастичним романом?
А) «Міо, Мій Міо»; б) «Брати Лев’яче
Серце»; в) «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»; г) «Конрад, або Дитина з бляшанки».
4. У творах якого митця розкривається тема
перемоги добра над злом?
А) А.Ліндгрен;
б) М.Енде; в) К.Нестлінгер; г) Е.Е.Шмітт.
5. Виконайте комплексну компетентнісно
зорієнтовану задачу.
Х а р а к т е р и с т и к а з а в д а н н я. Сучасна література.
Зростання і взаємини зі світом.
К о м п е т е н т н і с т ь:
інформаційно-комунікаційна.
А с п е к т: пошук інформації.
- До уроку ви отримали завдання: знайти в Інтернеті сайти українських бібліотек і поцікавитися, яка інформація там розміщена. Виберіть із запропонованого переліку бібліотеку, в якій ви знайдете найбільше інформації про дитячу літературу. Відповідь запишіть у зошит.
А)
Малорублівська сільська бібліотека; б)
Полтавська обласна бібліотека;
В) Котелевська районна бібліотека; г) Національна бібліотека.
І н с т р у м е н т п е р е в і р к и: ключ.
К р и т е р і ї о ц і н ю в а н н я: г – 1 бал, інші варіанти відповіді – 0 балів.
Середній рівень (1: 4*0,5=2 бали; 2
і 3*1=1 бал(на вибір); разом – 3 бали)
1.Закінчіть речення.
А) різновид фантастичної літератури, заснований на використанні
міфологічних і казкових сюжетів, образів, мотивів – це…(фентезі);
Б) різновид роману, у якому фантастичні елементи є
провідними й виявляються в сюжетах, образах, часі, просторі – це…(фантастичний
роман);
В) різновид повісті, де значну увагу приділено розкриттю світу персонажу, його
переживань, мрій, сподівань, настроїв – це… (психологічна
повість);
Г) художній твір, у якому поєднуються ознаки повісті й казки – це…(повість-казка).
2. Встановіть відповідність між
літературними героями і їх авторами.
А
Джим Ґудзик
1 А.Ліндгрен
Б
Карл і Юнатан
2 К.Нестлінгер
В
Конрад
3 Дж.Роллінг
Г
Буссе 4 М.Енде
5 А.Ліндгрен
Відповідь. А – 4, Б – 1(5), В – 2, Г –
5(1).
3. Виконайте комплексну компетентнісно
зорієнтовану задачу.
Х а р а к т е р и с т и к а з а в д а н н я. М.Енде. Фантастична країна
Усландія та її мешканці.
К о м п е т е н т н і с т ь: соціальна.
А с п е к т: оброблення інформації.
Стимул. Анастасія після прочитання роману М.Енде «Джим Ґудзик і
машиніст Лукас» висловила думку, що в ньому все вигадане, казкове, фантастичне.
Альвіна не погодилася. Вона
стверджувала, що фантастичний світ М.Енде поглиблює наші уявлення про
реальність. А як думаєте ви? Допоможіть дівчаткам вирішити проблему.
Джерело формулювання. Для цього
прочитайте уривок із повісті і дайте відповідь на питання: що реалістичного в
описуваному автором?
Задачне
формулювання. Свої
міркування запишіть одним реченням.
Т е к с т.
- Бачиш-но, - мовив король спокійно, - Недогадія – невеличка країна; навіть надто маленька, порівняно з іншими країнами й континентами, скажімо, німеччиною, Африкою чи Китаєм. Королеві, паротягові, машиністові паротяга й двом підданим місця, звісно, вистачить. Але варто з’явитися ще одному підданому…
- Але ж це тільки половина підданого, - зауважив Лукас.
- Отож, отож, - відказав заклопотаний король. – та чи надовго? День у день хлопець росте. Я маю думати про майбутнє нашої країни, бо я ж – король. Недалеко той день, коли Джим Ґудзик стане повноправним підданим. І тоді хлопцеві закортить збудувати власний дім.І н с т р у м е н т п е р е в і р к и: змодельована відповідь.К р и т е р і ї о ц і н ю в а н н я:1 бал – учень робить висновок, що вигадані країни порівнюються з Німеччиною, Африкою, Китаєм, автор зазначає їх географічні координати, описує державний устрій, політику, транспорт, освіту, порушує соціальні проблеми(збільшення населення – проблема території, житла тощо);0 балів – завдання не виконано або виконано неправильно.Достатній рівень (1*0,5= 0,5 бала; 2*1= 2 бали; 3*1,5=1,5бала; разом – 3 бали)
1.Встановіть відповідність між героями роману М.Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас» і тим, що снилося кожному із них напередодні
від’їзду з Драконового міста.
А
ескімос
1 дідусь, вождь Білий Орел
Б
голландка
2 тато
В
Лі Ши
3 тюльпанові поля
Г
індіанець
4 будинок із снігу
5 будинок пані Штоцкер
Відповідь.
А – 4, Б – 3, В – 2, Г – 1.
2.Опишіть Драконове місто (за романом М.Енде «Джим Ґудзик
і машиніст Лукас»). Висловіть своє ставлення до описуваного. Чи спостерігали ви
щось подібне у реальному житті?
3. Дайте відповідь на питання «Чи треба вчитися дітям в
школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до порушеної проблеми?
Високий рівень (3 бали;
завдання на вибір).
- Напишіть листа письменниці А.Ліндгрен, як це роблять діти усього світу. Її адреса – країна Нангіяла.
- Виконайте комплексну компетентнісно зорієнтовану задачу.
Х а р а к т е р и с т и к а з а в д
а н н я. К.Нестлінгер. Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.
К о м п е т е н т н і с т ь:
комунікативна.
А с п е к т: письмова комунікація
(твір-мініатюра).
Стимул. Тетянка стверджує, що людина має бути ідеальною, а
Маринка переконана, що людина має бути індивідуальною. А як думаєте ви?
Задачне формулювання. Запишіть свої міркування у формі твору-роздуму (5 – 6
речень).
І н с т р у м е н т п е р е в і р к и: аналітична шкала.
Учень
- створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації;
- повно, вичерпно висвітлює тему;
- добирає переконливі аргументи на користь своєї позиції;
- використовує набуту з різних джерел інформацію для розв’язання поставленої проблеми;
- робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та різноманітністю, стилістичною довершеністю.
К р и
т е р і ї о ц і н ю в а н н я: «так» – 3 бали; «не завжди» – 2 бали; «іноді» – 1 бал; «ні» – 0 балів.
Д о м а ш н є з а в д а н н я. Повторити вивчене
протягом ІІ семестру.
Помогло
ОтветитьУдалить