Ігрові
технології навчання – така організація навчального процесу, під час якої
навчання здійснюється у процесі включення учня в навчальну гру (ігрове
моделювання явищ,
«проживання» ситуації).
«проживання» ситуації).
Використання ігрових форм пеід час проведення уроків
Гра
дозволяє спрямувати в корисне русло надмірну активність учнів, дає можливість
самовиразитися, проявити емоції у соціально прийнятних (і бажаних) формах для
учнів з особливостями поведінки.
Розрізняють такі види ігор, як навчальні, тренувальні, узагальнюючі,
пізнавальні, розвивальні, репродуктивні, продуктивні, творчі. Широко
використовую пізнавальні ігри – вікторини; розвивальні – кросворди, чайнворди
тощо; узагальнюючі – у формі літературного лото; інтелектуально-пізнавальні – у
формі ігор типу «Щасливий випадок», «Брейн-ринг», «Найрозумніший» тощо;
дидактичні ігри, які розвивають увагу, спостережливість, пам’ять, мислення,
мову учнів, а також вирішують навчальні завдання.
Для дитини
важливо самостійно осягати та відкривати сенс життя і навчання також. Завдяки
вірі у власні можливості формується щире задоволення від навчального процесу.
Гра найбільше з-поміж усіх дидактичних форм здатна підтримувати цей живий інтерес
до навчання, бо замінює виснажливість виконавчого процесу імпровізаційністю,
бадьорою мобілізацією власних можливостей, чіткою реакцією на завдання.
Стимулюючи творчі можливості учнів, гра скасовує страх перед невдачею та
контролем. Сам учитель позбувається функцій вивищеного і непередбачуваного
арбітра, беручи участь у грі як партнер і ведучий. Успіх навчання залежить від
врахування психологічних особливостей школярів та взаємин між людьми, базою та
простором яких є школа.
Дана
добірка – літературні ігри, які опрацьовані на уроках та позакласних заходах.
Думки великих про гру
Гра може мати
різну мету: тільки лише розважати… - або ж захопити чимось важливим, потрібним,
добрим.
Д.
Кабалєвський
Під час гри в
мозку дитини встановлюються нові зв’язки – так формуються звички, здатність до навчання,
розвивається інтуїція, збагачується досвід.
М Река
Романтика
неможлива без гри.
В.Сухомлинський
Гра має бути
засобом усебічного розвитку, зокрема розвитку інтелектуального.
В.Сухомлинський
Хіба є дитина,
якій не хотілося б погратися?
В. Сухомлинський
Гра – широке і
багатогранне поняття. Діти граються не тільки тоді, коли бігають, змагаються у
швидкості та жвавості. Гра може полягати й у великому напруженні творчих
здібностей, уяви. Без гри розумових сил, без творчої уяви не можна уявити
повноцінного навчання. Гра в щонайширшому розумінні поняття починається там, де
є краса.
В.Сухомлинський
Гра – шлях
дітей до пізнання світу.
М.Горький
У дитини є пристрасть до гри, і її
потрібно задовольнити. Потрібно не тільки дати їй час погратися, а й пронизати
цією грою все її життя. Все її життя – це гра.
А.Макаренко
Треба
встановити хороший, легкий, приємний і міцний метод навчання, щоб увесь процес
і вправи починалися немовби з гри і думка молоді залучалася нею, наче
приманкою, - чим довше, тим глибше.
Я.А.Коменський
Кожна наука в
школі повинна наближатися до гри, але не тому, що вона таким чином зможе
охопити дітей, як охоплює їх гра.
С.Русова
Створення
нового є справою не інтелекту, а потягу до гри, що діє як внутрішня потреба.
Творчий дух грає тими об’єктами,
які він любить.
К.Г.Юнг
Провідною
основою нашої дидактики нехай буде дослідження й відкриття методу, за якого учні
менше у учили, у школах було б менше галасу, очманіння, марної праці, а більше
дозвілля, радощів і ґрунтовного успіху.
Я.А.Коменський
Гра – незмінний
супутник дитинства, природна потреба дітей.
Ш.Сандерс
У грі є така
сама відповідальність, як і в праці, безперечно, у грі хорошій, правильній.
А.Макаренко
Комментариев нет:
Отправить комментарий