Контрольна
робота №3. 8 клас (До підручника
О.М.Ніколенко)
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
І
варіант
Завдання низького рівня (1 – 6) мають по
чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь і запишіть її в зошит. (6*0.5=3 бали)
правильну відповідь і запишіть її в зошит. (6*0.5=3 бали)
1. Період
Середньовіччя охоплює приблизно…
А) III – XІІІ
ст.; б) ІV
– XV ст.; в) V – XІІ ст.; г) X – XІV ст.
2.
У літературі доби Середньовіччя утворилося два протилежні напрями:
А)
античний і гуманістичний; б) християнський і мусульманський;
в)
філософський і теоцентричний; г) клерикальний і світський.
3.
Допомагай іншим досягти того, чого б
ти й сам хотів досягти; чого не бажаєш собі, не роби того й іншим – це моральні
принципи…
А)
даосизму; б) буддизму; в) конфуціанства; г) християнства.
4.
Персько-таджицьку лірику доби Середньовіччя представляють такі поети, як…
А)
Нізамі Гянджеві, Фірдоусі, Сааді; б) Лі Бо, Данте, Рудакі; в) Омар Хайям, Ду
Фу, Шота Руставелі; г) Алішер Навої, Лі Бо, Омар Хайям.
5.
Прикладом середньовічного європейського героїчного епосу є…
А)
«Пісня про хліб і шовк; б) «Пісня про Нібелунгів»; в) «Іліада».
6.
Який твір письменник Дж.Боккаччо назвав «божественним»?
А)
«Рубайят» О.Хайяма; б) «Шахнаме» Фірдоусі; в) «Комедія» Данте; г) «Лейла і
Меджнун» Нізамі.
Завдання середнього
рівня(7 – 9) передбачають установлення відповідності. До кожного
рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть
відповідь у зошит. (3*1=3 бали)
Встановіть відповідність.
Твір
|
Автор
|
Тема
|
Образи-символи
|
1 Сосна біля південної галереї
|
А Омар Хайям
|
А уславлення мирної праці
|
А серце, зітхання, усмішка
|
2 В своїх очах вона несе Кохання…
|
Б Ду Фу
|
Б краси природи
|
Б гілля, вітер, надхмарна вись
|
3 Пісня про хліб і шовк
|
В Данте
|
В пошуку вищого сенсу буття
|
В сонце, жінка, вода
|
Г Лі Бо
|
Г оспівування краси високого почуття
|
Г лати, селянин, рідна земля
|
Завдання достатнього
рівня(10
– 11) відкритої форми. (2*1.5=3бали)
10.
Доведіть, що «Пісня про Роланда» – середньовічний героїчний епос.
11. Охарактеризуйте образи ліричного героя
та його коханої в сонеті «В своїх очах вона несе Кохання…». Вкажіть автора твору.
Високий рівень. (3 бали)
Пояснити
одне з висловлювань(за власним вибором).
1) «Для
всіх і кожного – удосконалення своєї особи є корінням»(Конфуцій).
2) «Що
нам дається тут, – життя: пильнуй же!
Як ти захочеш, так воно мине»(Омар
Хайям)
3) У
Старому Заповіті Біблії є такі слова: «Прийде
час, коли народи перекують мечі на рала, а списи на серпи й не будуть більше
вчитися воювати». Що спільного між «Піснею про хліб і
шовк» і цим біблійним виразом?
ІІ
варіант
Завдання низького рівня (1 – 6) мають по
чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
і запишіть її в зошит. (6*0.5=3 бали)
1.Художня
література доби Середньовіччя розвивалася в умовах утвердження…
А)
гуманізму; б) античного ідеалу; в) феодальних відносин; г) толерантного
ставлення до людини.
2.
Усесвітньо відомими стали імена таких середньовічних митців, як…
А)
Лі Бо, Анакреонт, Данте; б) Ду Фу, Рудакі, Федр; в) Лі Бо, Овідій, Ду Фу;
г)
Омар Хайям, Хафіз, Ду Фу.
3.
Людина й природа сприймаються як єдине ціле у…
А)
даосизмі; б) буддизмі; в) конфуціанстві; г) християнстві.
4.
Основні жанри китайської лірики доби Середньовіччя…
А)
ЖІ й ЧИ; б) ШІ й ЦИ; в) ЖИ й ЦІ; г) ШІ й ЧІ.
5.
Прикладом середньовічного європейського героїчного епосу є…
А)
роман про Айвенго; б) роман про Дон Кіхота; в) роман про Трістана й Ізольду; г)
роман про Ромео і Джульєтту.
6.
Про кого І.Франко писав: він «був соном свого часу і жив одним життям і дихав
одним повітрям»? Про…
А)
О.Хайяма; б) Ду Фу; в) Лі Бо; г) Данте.
Завдання середнього
рівня(7 – 9) передбачають установлення відповідності. До кожного
рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть
відповідь у зошит. (3*1=3 бали)
Встановіть відповідність.
Твір
|
Автор
|
Тема
|
Образи-символи
|
1 Печаль на яшмовому ганку
|
А Данте
|
А людського життя
|
А сигнальні вогнища, густі дерева й
трави, біле волосся
|
2 Весняний краєвид
|
Б Омар Хайям
|
Б краси природи
|
Б холодна роса, осінній місяць, тиха
вода
|
3 Якби мені до рук – скрижалі Долі…
|
В Ду Фу
|
В туги й самотності
|
В бузок, лелеки, гори
|
Г Лі Бо
|
Г зв’язку власної долі з долею
батьківщини
|
Г власна воля, смуток, небеса
|
Завдання достатнього
рівня(10
– 11) відкритої форми. (2*1.5=3бали)
10.
Доведіть, що образ Роланда є втіленням ідеалу середньовічного героя-лицаря.
11.
Ознаки яких двох епох поєдналися у творчості Данте? В чому це проявилося?
Високий рівень. (3 бали)
Пояснити одне з висловлювань(за власним
вибором).
4) «Для
всіх і кожного – удосконалення своєї особи є корінням»(Конфуцій).
5) «Що
нам дається тут, – життя: пильнуй же!
Як ти захочеш, так воно мине»(Омар
Хайям)
6) У
Старому Заповіті Біблії є такі слова: «Прийде
час, коли народи перекують мечі на рала, а списи на серпи й не будуть більше
вчитися воювати». Що спільного між «Піснею про хліб і
шовк» і цим біблійним виразом?
Відповідь.
І варіант: 1 – б, 2 – г, 3 – в, 4 – а, 5 – б, 6 – в.
(7 – 9): 1 – Г, В, Б; 2 – В,
Г, А; 3 – Б, А, Г.
ІІ варіант: 1 – в, 2 – г, 3 – а, 4 –
б, 5 – в, 6 – г.
(7 – 9): 1 – Г, В, Б; 2 – В,
Г, А; 3 – Б, А, Г.
хахахахх изи нашов кр
ОтветитьУдалитьПомогло на краще сенкю
ОтветитьУдалитьСпасіба за помощ
ОтветитьУдалитьСпасибі за к р
ОтветитьУдалитьГде ответи
ОтветитьУдалить