КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ на 2019 – 2020
н.р.
11 КЛАС
І семестр
Усього – 17 годин;
текстуальне
вивчення творів – 15 годин;
розвиток
мовлення – 2 години (у межах годин на текстуальне вивчення);
позакласне
читання – 1 година;
резервний час – 1 (2) години
№п/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ (1 год.)
|
||
1
|
|
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження
миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації
світової літератури й формування українського читача. Літературні премії
світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
(ТЛ)
Діалог культур. Поглиблення поняття
про художній переклад.
|
2
|
|
Німеччина
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832).
«Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та
значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія
створення трагедії «Фауст». Особливості
композиції. Проблематика.
|
3
|
|
Образ Фауста як утілення динамізму нової
європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. (ТЛ) Поглиблення
поняття про художній образ.
|
4
|
|
Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність
твору. Читання напам’ять. Й. В. Ґете «Фауст» (один із
монологів Фауста за вибором учителя) (ТЛ) Трагедія.
|
5
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Золоті сторінки далеких епох» (тести,
відповіді на запитання).
|
|
|
МОДЕРНІЗМ (6 год.)
|
6
|
|
Модерністська проза початку
ХХ ст. (загальна характеристика).
Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство.
Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка,
Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.
|
7
|
|
Німецькомовна
проза
Франц Кафка
(1883 – 1924). «Перевтілення». Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення
відчуження особистості в новелі «Перевтілення».
|
8
|
|
Розвиток мовлення №1 (пис.). Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність.
|
9
|
|
Розкриття у творі світового буття як
абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю
Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному
світі.
|
10
|
|
Росія
Михайло Опанасович Булгаков (1891 – 1940).
«Майстер і Маргарита».
Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт
митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. Роман «Майстер і Маргарита» як
«роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та
літературні джерела твору. (ТЛ) Модернізм, «роман у романі»
|
11
|
|
Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської
дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіади». Особливості
композиції («роман у романі») та оповідної структури. Морально-філософський
зміст «єршалаїмських» розділів твору.
|
12
|
|
Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби
комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск,
трансформація простору й часу та ін.). (ТЛ) Гротеск, сатира.
|
13
|
|
Розвиток мовлення №2 (усно). Представлення власного продукту за
романом М.Булгакова «Майстер і Маргарита».
|
14
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Модернізм» (твір).
|
(твори 3-4 авторів за вибором
учителя)
|
||
15
|
|
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці
XX ст. (ТЛ) Вірш, поема,
авангардизм, символізм, футуризм, акмеїзм
Франція
Ґійом
Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький,
1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». Ґійом
Аполлінер – поет-авангардист.
Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму»
письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші
1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої
форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші
«Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.
|
16
|
|
Австрія
Райнер Марія Рільке
(1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей,
Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд).
Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного
героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах
митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський
характер і художня довершеність лірики поета. (ТЛ)Ліричний герой
|
17
|
|
Позакласне
читання №1. Мандельштам Й. Е.
Поезії (1-2 вірші за вибором учителя). Читання напам’ять. Ґійом
Аполлінер (1 вірш за вибором учня),
Р. М. Рільке (1 вірш за вибором учня).
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий