Рідна земля, живи! Виступ екологічної бригади «Земляни»
для рідного краю; залучати учнів до агітаційної роботи з даного питання; виховувати любов до планети Земля, сприяти хоча б частковому вирішенню екологічної ситуації.
(Звучить
пісня на мотив «Ещё мы помним школьные экзамены»
)
Екологи із вами
знов вітаються,
Проблемами,
як завжди, переймаються.
Зі словом
агітації звертаються.
Мов перший раз,
воно вам не забудеться.
Мов перший раз 2
р.
Воно вам не
забудеться.
Бо землі наші плачуть, умиваються,
Від бруду знемагають, задихаються.
І заходи немов якісь вживаються
Не перший раз у наших селах і містах
Не
перший раз, 2
р.
У наших селах і містах.
Людина нищить
флору, нищить фауну,
В повітрі лишень
хімія одна літа.
Давайте ж разом з
вами ми поглянемо
На наший світ з
надією і вірою.
На наший світ, 2
р.
З надією і вірою.
Земля наша красива
й неповторная.
Людина – цар на ній, та без корони, жаль.
Нащадкам передасть
вона проворная
Найкраще все і
чисте все, немов кришталь.
Найкраще все, 2
р.
І чисте все, немов
кришталь.
1 учень.
Ми, сучасне молоде покоління, живемо в епоху
не тільки бурхливого розвитку науки і техніки, а й негативних наслідків
науково-технічного прогресу. Дедалі більше забруднення атмосфери, гідросфери та
літосфери, накопичення великих обсягів відходів людської діяльності при
одночасному виснаженні майже всіх природних ресурсів призвели до розвитку
глобальної екологічної кризи.
2 учень. Охорона навколишнього середовища – одна з найважливіших глобальних
проблем людства і ми, юні екологи, не можемо стояти осторонь. Адже позитивне її
розв’язання забезпечить поступовий розвиток світової цивілізації продовж
багатьох наступних поколінь. І навпаки – бездумна експлуатація природних
ресурсів, забруднення світу, що оточує нас, різноманітними відходами вже в
недалекому майбутньому надзвичайно ускладнить умови життя людей та існування
всієї живої природи на планеті.
3 учень. Зараз практично
немає клаптика землі, на якому б не залишила свого згубного впливу людина. Нам
би дуже хотілось, якщо не зупинити, то хоча б частково його зменшити.
4
учень. Пил стовпом на усе довкілля,
На твоє і моє подвір’я.
Нічим дихать. Одні хвороби
Та розбиті навкруг дороги.
Ми придумаєм нові технології –
Не душила щоб нас онкологія,
Щоб їзда нам була в задоволення,
А природа не знала ушкодження.
5 учень. Екологічні проблеми
належать до числа найболючіших. Природа жорстоко карає людину за споживацьке
ставлення до себе, забруднення довкілля, нерозумний егоїзм. На Котелевщині і на
території села Мала Рублівка питання екологічної безпеки стоять сьогодні теж
гостро. Так нас, малорублівчан, дуже
хвилює вплив міні-заводу по перобці конденсату на наше здоров’я та
життя. І це не дивно, тому що люди хочуть бути
здоровими, довго жити, ростити дітей. А для цього потрібно лише ясне сонце над
головою, чиста вода й голубе небо.
6
учень. Найкраща наша батьківщина,
Її поля, ліси, моря,
Немов уквітчана дівчина,
Немов вечірняя зоря.
Усе у ній нам серцю миле,
За все душа наша болить,
Коли летять птахи у вирій,
Прощальна пісня їх дзвенить.
7
учень.Чи ще
повернуться в країну,
Де є чорнобильська земля?
Де йде руйнація на зміну
І сохнуть трави і гілля?
А скільки вражених рослинок
Хворіє, чахне, помира!
Звіря шука собі будинок,
Та знаймо, друзі, що дарма.
8
учень. Людина нищить і вбиває
Задля утіхи і
краси.
Закони, звичаї всі знає,
Проте брудні її шляхи.
Шляхи до лісу і до річки,
Де стільки мертвого добра!
Там просто нічим часто дихать;
Людина ж все перевела!
9
учень. Людино добра, схаменися!
Природу гарну не руйнуй,
А на довкілля озирнися –
Його від пустки порятуй!
1учень. Ми, «Земляни»,
прагнемо зменшити негативний вплив наслідків технічного прогресу на населення
нашого краю і кожної людини зокрема. Саме тому ми активно охороняємо природні багатства:
збільшуємо кількість зелених насаджень, намагаємося не допускати забруднення їх
побутовими відходами, постійно очищаємо замулене джерело на території нашого
села.
2
учень. Природа – багатство, природа – краса.
Усе наше братсво мовляє слова:
«Земля наша рідна дає нам усе –
Тож доленьки гідна без втрати й пожеж.
Без всього, що душить й руйнує життя.
Проблеми всі зрушим, дійдем до кінця.
В основі – закони, дієві для всіх,
Для нас, українців, дорослих й малих.
3
учень. Хай можем ми мало – підем до громад.
Єднаємось в коло й наводимо лад.
У селах, щоб чисто і красно було,
Щоб все, мов намисто, і грало, й цвіло.
Щоб перш ніж зрубати, ти щось посади,
Паркани і хати фарбуй і біли.
4
учень.Порядок підтримуй усюди й завжди,
Знайомого стримай, йому підкажи:
Не можна в природі буздумно нам жить.
Із нею розумно лиш треба дружить.
І словом, і ділом її рятувать,
Українським законом від зла захищать!»
5 учень. Котелевщина – один
з небагатьох куточків України, де природа ще не зазнала такого згубного впливу
господарської діяльності людини. В
районі сворено 21 заповідну територію загальнодержавного і місцевого значення
площею 1790 гектарів.
Розроблена і втілюється в життя спеціальна
природоохоронна програма. А школярі
району і ми, екологи зокрема, проводимо такі екологічні операції як «Чисте
повітря», «Першоцвіти», «До чистих джерел», двомісячники озеленення, чистоти і
благоустрою.
6 учень. До території нашого села прилягає ще й
Рублівський лісорозсадник, який багатий різними породами сосен. Це значить, що
ми частково забезпечені чистим повітрям. Наше завдання – не нищити, а
примножувати лісові насадження.І ми гордимося випускниками школи, які втілюють
його в життя. А ще наші ліси дуже багаті на гриби. На тихе полювання виходять
як місцеві жителі, так і приїжджі люди з інших куточків області. Тож
екологічною проблемою нашого краю є видове збереження грибів.
(Звучить пісня “Ой, гриби, грибочки” на мотив “Желтые
тюльпаны”)
Збільшились
проблеми
У рублівськім нашім краї.
Я прийшла до тебе
Притчу розказати милу.
Б’ється серденько моє,
Мабуть, у лісі уже
Хтось гриби псує. / 2 р.
Приспів: Ой, гриби,
грибочки!
То наше багатство. 3 р.
Хто ж таке
придумав,
Що лише пеньки,
Лиш одні пеньки?
Я зустріла шайку
З
відрами й ножами, братці.
Тож
позвала звірів:
Вовка і
лисицю рижу.
Страху
нагнали вони –
Бігла
вся шайка й гриби,
А за
ними відра. / 2 р.
Приспів.
3 р.
(Після
програшу)
Тож
припиним, любі,
В лісі
пустувати, 3 р.
Нищити
й рубати
Цінні
всі гриби.
7
учень. Нехай наш край
малий, чудовий,
Ростуть кущі в нім калинові,
І, крім грибів, ще є садки,
Рослини всякі й нагідки.
Земля скупа – міндобрив просить.
Господар щедро їх уносить,
Збирає потім урожай
Із гербіцидами – вживай!
8
учень. Заводів, фабрик в нас немає,
Та конденсату смак літає!
Нікому дихать не дає –
Він власникам авто іде!
Якби ж то власники старались
І зменшить шкоду намагались,
Тряслись не лиш за власнеє добро –
Тоді б і легше всі було!
9
учень. Екологічна
криза не обминула й гідросферу. Без неї
немислиме існування не лише людини, а й усього живого. Наше село Мала Рублівка
теж розташоване на березі мальовничої річки Мерла, яка виконала свою історичну
місію. Завдання сучасників – зберегти її !
1 учень. Красуня Мерла ще не вмерла,
Не вмре ще сотні
й сотні літ;
Відома буде, як
Говерла,
Дзеркально – чиста,
без боліт.
Без бляшанок і
без мазуту,
Без браконьєрів
і сміття.
Ніхто не литиме
отруту
Й не буде кидати
гілля.
2 учень. І
візьме річечка в обійми
У спеку літню і страшну, -
І спрагу серця
миттю зніме,
Порушить тишу
мовчазну.
І бризки, чисті
та іскристі,
Такі жагучі й
вогняні,
Над краєм
хлюпнуться імлистим,
Породять мрії
запальні.
3 учень. Про
запашну весняну квітку,
Про наш
рублівський першоцвіт,
Про ніжну синю
незабудку,
Щоб не стрічався
пустоцвіт.
Щоб назавжди
риби було вдосталь,
Не знала б лиха
ця земля!
Стискалось серце
лише млосно
Від того, що
біда мина!
4 учень. І
ми надіємось на чудо,
Що наша Мерла
ворскляна
Завжди водою
повна буде,
Така ж красива й
весняна!
5 учень. Одна з найближчих і найпоширеніших
екологічних проблем для нас, малорублівських «Землян», – це забруднення сміттям
села. А на сміттєзвалища потрапляють різні метали, речовини, предмети. Тож ми
вважаємо, що:
-
сміття має
потрапляти туди де воно найменш завдаматиме шкоди людям і природі;
-
звалище не повинно
бути диким, а спеціально обладнаним;
-
сміття в жодному
разі не можна спалювати.
6 учень. А в нас частенько
повесні
Горять собі узбіччя.
В диму насадження рясні.
Де ж людськеє обличчя?
В огні згорають квіточки,
Личинки і звіринки,
Майбутні їхні діточки
І рідкісні рослинки.
7
учень. Найлегше кинути
сірник –
Нехай горить, палає.
Дерева чорні, мов смітник,
Серденька наші
крають.
І нам так боляче за все,
За всі незгойні
рани.
І соромно понад
усе:
Гордяться злом цим
дяді.
8 учень. Пихаті дяді, не
паліть!
До квітки посміхніться.
І край від пустки
вбережіть
У двадцять першому
столітті.
9
учень. Помиляться
той, хто вважає, що охорона навколишнього середовища – то справа лише
відповідальних державних органів. Кожна людина здатна зробити й свій посильний
внесок, починаючи з посаджених яблунь у саду, впорядкованих подвіря, газону,
викинутих у відведене місце відходів. Ми маємо надію, що достукались до ваших
сердець.
1
учень. Хай минають
століття
І не гинуть суцвіття.
Хімікатам об’явимо бій.
Хай усі зрозуміють,
Зберегти край зуміють.
Наймиліший, найкращий, він – свій!
2
учень. Не засмічуєм
річку.
Береги і узбіччя,
Бо без них не існує життя.
Чистоту понаводим,
Нову еру заводим –
До старого нема вороття!
3
учень. Починаємо з
себе.
Я звертаюсь до тебе:
«Не руйнуй, не вбивай, не пали!»
Флора, фауна просять:
Чорних рук не виносять –
Неймовірну красу збережи!
(Звучить пісня на
мотив «Маленькая страна»)
У Всесвіті є така планета.
Зветься вона земля.
Люблять її дорослі й діти,
Хоч вона і мала.
Все навкруги цвіте й буяє,
Щедрий дає врожай.
І нам життя Земля дарує –
Це найдорожчий дар.
Приспів:
Рідна моя
Земля, /2р
Вічно живи й квітуй у світі,
Щастя даруй, життя.
Глянь
на красу природи гарну –
Більше ніде нема.
Лиш на Вкраїні – батьківщині
Літо, весна й зима.
Осінь на стіл у дім приносить
Овочі й фрукти теж.
Це вітаміни для людини,
Соки й добро без меж.
Приспів.
Є на Землі й Мала Рублівка.
Море проблем у ній.
Ми ж не впадаєм в сум і відчай,
Славу
співаєм їй.
Бо це наш край і батьківщина,
Отчий наш тут поріг.
Слався, квітуй, моя Вкраїно,
Святий наш оберіг.
Приспів.
Разом : Рідна Земля,
живи!
Комментариев нет:
Отправить комментарий